Webinar sætter fokus på fremtidens detail
Et gratis online seminar giver interesserede mulighed for at blive klogere på den detailvirkelighed, de skal konkurrere i fremadrettet.
Nu kan man blive klogere på fremtidens detailhandel hjemme fra sofaen.
Med et gratis online webinar vil SmartLearning give deltagerne mulighed for at blive klogere på den detailvirkelighed, som virksomhederne befinder sig i netop nu og skal agere i fremadrettet. Samtidig er webinaret dog også tænkt som en måde at sætte fokus på mulighederne for at læse videre online.
- Det er hovedsageligt henvendt til potentielle studerende, men alle er velkomne, siger Peter Skjold Mogensen, der er adjunkt på CPHbusiness og samtidig underviser på SmartLearning i AU Retail.
Han regner da også med, at der er en kædechef eller to, der logger på og følger undervisningen.
- Det kan være for at blive klogere på udviklingen i branchen eller fordi de overvejer på sigt at tilmelde nogle ansatte til de uddannelser, vi har, siger Peter Skjold Mogensen.
Og tanken er, at man i løbet af den time, som kurset varer, skal komme bredt rundt om udviklingen i detailbranchen.
- Vi kommer ind på, hvad der skaber den udvikling, vi er i nu, og hvordan man som virksomhed kan rette sig ind. Vi kommer ind på e-handel, kunders adfærd og konceptstyring, det vil sige butikkernes evne til at tilpasse sig markedet, forklarer Peter Skjold Mogensen.
Tilpasset skæve arbejdstider
SmartLearning tilbyder akademi- og diplomuddannelser som fjernstudie i et forsøg på at ramme de studerende, der kan have svært ved at passe en uddannelse ind i et ellers travlt program. Ideen er, at man med fjernstudiet selv kan disponere sin tid. Noget, der kan være særlig relevant for folk i detailbranchen, der har skæve arbejdstider.
LÆS OGSÅ: Ny online akademiuddannelse til detailansatte
Og de skæve arbejdstider i branchen spiller også ind på tidspunktet for det gratis webinar. Det er nemlig lagt onsdag aften kl. 20, så flere kan nå at deltage.
Selvom seminaret foregår online, vil der være rig mulighed for at komme til orde og give sin mening til kende, forklarer Peter Skjold Mogensen.
Han står selv for undervisningen og vil forsøge at inddrage folk ved blandt andet at lave små afstemninger og fælles brainstorming undervejs. Her har deltagerne mulighed for at deltage via en chatfunktion, men de kan også løfte en online pegefinger og få taletid.
Indtil videre har mere end 40 tilmeldt sig, men der er intet loft for tilmeldinger, da der er ubegrænset plads i det virtuelle klasselokale.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter