Visa: Dansk detailhandel er klar til digital shoppingoplevelse
Ny rapport fra Visa Europa viser en række nye tendenser, som forbrugerne globalt efterspørger. Danske forbrugere er godt fremme, vurderer Visa.
Betalingsgiganten Visa øjner muligheder.
Det sker i forbindelse med, at en ny rapport fra Visa Europa viser en række nye tendenser, som forbrugerne globalt efterspørger.
Ifølge rapporten er de europæiske forbrugere de bedst forberedte på fremtidens indkøbsvaner, hvor den personaliserede online-shopping kombineres med oplevelsen i forretningen.
66 procent af den danske befolkning er tilknyttet mindst et socialt netværk, hvilket åbner op for en ny digitaldrevet shoppingoplevelse, fremhæver Visa.
- Danskernes udbredte brug af de sociale medier, kombineret med den positive modtagelse af de kontaktløse Visa/Dankort, gør Danmark til et ideelt marked til at bruge teknologisk innovative metoder til at revolutionere den måde, vi shopper på.
- Detailhandlen i Danmark har en oplagt mulighed for at skabe en engagerende, personaliseret oplevelse når man shopper - både online og i butikken, siger Country Manager i Danmark for Visa Europe, Jens Damgaard, i en skriftlig kommentar.
Detailhandelsekspert: Eksplosiv vækst
Også detailhandelsekspert Bruno Christensen ser nye muligheder i detailhandlen.
- Der er ingen tvivl om, at vi netop i disse år oplever en eksplosiv vækst inden for den teknologiske integration i erhvervslivet, og her specielt inden for detailhandel, hvor vi som forbrugere oplever flere og flere detaillister gøre brug af IT-kiosker i selve butikken, hvor man kan indhente informationer, samtidig med at man kan bestille produkter, der ikke er på lager i butikken, siger Bruno Christensen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter