Verdenskendt brand eksperimenterer med butik på dansk grund
Efter flagskibsbutikken lukkede sidste år, begynder verdenskendt brand at gå nye veje med detailsatsningen i Danmark.
Finske Marimekko åbner igen en butik i København, skriver Børsen.
Da det verdenskendte brand lukkede sin butik på Købmagergade sidste år, besluttede den kreative direktør - danske Rebekka Bay - at det var slut med at have traditionelle butikker. Tiden er løbet fra dem.
I stedet begynder Marimekko at åbne pop up-butikker med forskellige samarbejdspartnere.
- Idéen er at lave et laboratorium for at afprøve nye idéer. Den første pop up er en stofbutik, hvor man kan købe tekstiler og få et mønster med hjem til selv at sy den ikoniske A-modelkjole, man kan prøve her, siger Rebekka Bay til Børsen.
Butikken hedder Marimekko Kreative og er blevet til i et samarbejde med den eksklusive designforretning Studio x. Den ligger på Dronningens Tværgade midt i København, skriver Marimekko på sin hjemmeside.
Rebekka Bay har været kreativ direktør for Marimekko siden september 2020.
LÆS OGSÅ: Dansk modebrand gemmer sin første butik for kunderne
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter