Hårdt ramt modebrand blomstrer op under ny ejer
Væksten er tilbage hos en dansk modekæde, som havde en presset økonomi inden ejerskiftet i 2019. Et mere kommercielt mindset giver pote.
Da DK Company overtog ejerskabet af modebrandet Saint Tropez i 2019, var den adm. direktør, Jens Poulsen, godt klar over, at han ikke havde købt en toptunet forretning. Tværtimod.
- Det er et selskab, som trænger til hjælp. Man tjener ganske enkelt ingen penge, sagde han på direkte facon til Dansk Mode & Textil.
Men efter to og et halvt år i folden hos DK Company går det den rigtige vej for Saint Tropez, som kan melde om tocifrede vækstrater på både top- og bundlinje. Det skriver Branchebladet Tøj.
- Vi tog også en central beslutning om, at vi ønskede at have et mere kommercielt mindset med fokus på salgsbare produkter, der kunne fungere optimalt både i fysiske butikker og online – ikke mindst når vi taler vores basis- og kerneprodukter, siger Frank Toft Nørgaard til Tøj om sit arbejde som Brand Director for både Saint Tropez og Soaked in Luxury.
- Den kommercielle tankegang skulle gennemsyre alle afdelinger – lige fra indkøb, design og konstruktion til marketing, hele vejen gennem alle salgskanaler og helt ud til den endelige slutforbruger, siger Frank Toft Nørgaard.
Godt resultat i 2020
Hele DK Company endte med at komme godt igennem coronakrisen.
Inden virussen blev allemandseje, havde DK Company store forventninger til 2020. Men i løbet af foråret blev tæppet revet væk under forretningen, og så virkede rekorder på top- og bundlinje pludselig som fjerne mål i horisonten.
Ikke desto mindre endte det hele godt. DK Company har netop fremlagt det bedste samlede resultat nogensinde. 335 millioner overskydende kroner står koncernen tilbage med efter “kriseåret” 2020. Det får koncerndirektør Jens Poulsen til at finde de store ord frem:
- Aldrig før i historien har vi oplevet så stor en variation af nedsmeltning og opblomstring, siger han.
På toplinjen når DK Company næsten niveauet fra 2019 med et salg på 3,3 milliarder kroner. I forhold til budgettet for 2020 er der dog tale om et tab på 520 millioner.
LÆS OGSÅ: Modebrand ansætter salgschef for at håndtere stærk vækst
Læs hele artiklen på Brancebladet TøjFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter