Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ung varehuschef: ”Som leder er man nødt til selv at tage arbejdshandsker på”

Mark R. Stæhr har med undtagelse af en enkelt afstikker været i Føtex, siden han var 15 år gammel.




Tuesday den 8 April 2014 kl. 11:20 af: Freja Thorbech

På trods af sine 26 år, har Mark R. Stæhr ti års erfaring i Føtex og er kædens yngste varehuschef. Detailfolk.dk har taget en ledelsessnak med ham.

Der står varehuschef i Føtex Birkerød på Mark R. Stæhrs visitkort. Det på trods af, at han blot er 26 år gammel.

Den unge alder til trods har varehuschefen 10 års erfaring i Føtex, hvor han startede som ungarbejder, og han har derfor nået at gøre sig en del tanker om ledelse og sin egen rolle som leder undervejs i forløbet.

- Jeg synes, at synligheden er rigtig vigtig. Når jeg siger det, så mener jeg, at man skal være villig til at tage arbejdshandskerne på og tage del i arbejdet i butikken, siger Mark R. Stæhr, da detailfolk.dk beder ham definere god ledelse.

Og der er flere grunde til, at der er nødvendigt selv at være til stede på butiksgulvet, selvom der kan ligge administrative opgaver og vente, mener den unge varehuschef.

- Det er både for bedst muligt at kunne spare med folk, men også for at have hænderne direkte nede i kagedåsen og selv få et overblik over tingene. Det har virket godt for mig de år, jeg har været leder, og jeg synes også, at det skaber en god respekt hos medarbejderne, forklarer han.

Alder betyder ikke noget

På spørgsmålet om, hvad hans unge alder betyder for hans ledergerning, tænker han længe, før han svarer.

- Jeg synes ikke, at det har betydet det helt store. Inden jeg blev varehuschef, var jeg en ung salgschef, og jeg har også haft en kort tur eksternt, hvor jeg var en ung forretningschef. Jeg synes ikke, at det stiller mig anderledes på nogen måde. Når man starter i et nyt job, skal man selvfølgelig vinde medarbejdernes tillid, men det tror jeg man skal både som ung og gammel, siger Mark R. Stæhr.

Derimod betyder det noget, at han med undtagelse af en enkelt afstikker i Løgismose har været i Føtex, siden han var 15 år gammel.

- Det betyder, at jeg ved, hvilke problemstillingerne medarbejderne står overfor, for jeg har selv lige stået i dem. På den måde tror jeg, at min forståelse bliver bedre, og det bliver måske også nemmere at komme med løsningsforslag, fordi jeg ved, hvad det handler om, forklarer Mark R. Stæhr.

Er glad for Dansk Supermarked

Den unge varehuschef har været glad for at være i en virksomhed som Dansk Supermarked, hvor mulighederne for at udvikle sig som leder har været gode.

- Man kan blive ved med at få mere ansvar. Det er kun et spørgsmål om, hvor meget man kan rumme. Hver gang jeg har kunnet sætte hak ved noget, har jeg fået muligheden for at koble noget mere på, siger han.

Da han skal definere sine succeser som leder, spiller udviklingsmulighederne også ind. Her fremhæver Mark R. Stæhr nemlig de muligheder, han selv har kunnet give andre.

- Jeg har været med til at udvikle nogle mennesker, som også er steget i graderne. Det er en fed fornemmelse at se, at man kan bidrage til at udvikle folk på den måde, siger han.

Derudover fremhæver han også den succesfølelse, det giver, når man kan se resultaterne af sine anstrengelser.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD