Ung rådgiver har fået chefstilling hos Aldi
Aldi Danmark ApS
Hovedtal i t. kr.
Nettoomsætning
2019: 3.640.486
2018: 3.670.422
2017: 3.828.497
2016: 3.664.498
2015: 3.574.722
Driftsresultat
2019: -496.467
2018: -367.446
2017: -313.000
2016: -229.005
2015: -281.715
Årets resultat
2019: -511.879
2018: -380.948
2017: -326.433
2016: -243.427
2015: -297.240
Kilde: Aldi Danmark APS, Årsrapport 2019
Aldi har ansat en ny kommunikationschef. Hun bliver en vigtig brik i bestræbelserne på at løfte discountkædens brand.
I mange år har discountkæden Aldi forsøgt at knække koden til det danske marked - og stædigheden har trukket bemærkelsesværdige dybe spor i årsregnskaberne.
Der er altså noget at gå i gang med for 34-årige Louise Wendelbo, som er discountkædens nye kommunikationschef på hovedkontoret i Albertslund.
Louise Wendelbo kommer direkte fra bureauet Geelmuyden Kiese, hvor hun har været rådgiver og teamleder. Men nu får hun mulighed for at fokusere på et enkelt brand.
- For mig er det et stort spring at gå fra konsulentsiden til brandsiden. Jeg var 5,5 år i GK og før det på et bureau i Aarhus, og jeg har altid befundet mig godt i rådgiverrollen, siger hun i en pressemeddelelse.
- Samtidig har jeg til tider savnet muligheden for at kunne gå i dybden med ét brand, én virksomhed – og ikke mindst det ansvar, der følger med. Det får jeg i den grad mulighed for hos Aldi, som har taget hul på en omfattende rebranding.
Har tabt milliarder
Aldi har valgt at modernisere sig ud af krisen på det danske marked. Det betyder en opfriskning af kædens butikker og naturligvis en styrket indsats på kommunikationssiden.
- Jeg har brugt foråret på at sætte det hold, jeg mener, der er brug for til at løfte Aldi-brandet i Danmark, og har foruden Louise ansat to marketingchefer. I det trekløver er Louises store erfaring med strategisk kommunikation en vigtig brik, siger Karina Marott. Hun er direktør for Marketing & Kommunikation i Aldi Danmark, Karina Marott.
I årsregnskabet for 2019 tabte Aldi over en halv milliard kroner - svarende til næsten 1,5 millioner kroner om dagen.
- Den igangsatte revitaliseringsplan for Aldi Danmark er uændret, og forventes at øge markedsandelen i de kommende år, vurderer ledelsen i årsrapporten.
- Der vil således fortsat ske betydelige investeringer i butiksnettet, medarbejderstab mv., der vil belaste årsresultaterne, hvorfor resultatet for 2020 igen forventes negativt i betydelig størrelse, men bedre end 2019.
Aldi har været på det danske marked siden 1977 og har i dag 180 butikker.
LÆS OGSÅ: Aldi finder en rutineret detailprofil til fri direktørpost
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter