Undersøgelse: Så mange savner Kiwi
Andelen af danske forbrugere, der vil savne den lukkede Kiwi-kæde, er overraskende stor i ny undersøgelse, vurderer ekspert.
Da det tidligere på året kom frem, at Kiwi måtte lukke, gav flere redaktører og kommentatorer udtryk for, at kæden af discountbutikker nok ikke ville blive savnet af særlig mange.
Nu viser en undersøgelse, som analysebureauet Wilke har foretaget for Fødevarewatch, at 15,8 procent af de danske forbrugere rent faktisk vil savne Kiwi - 81,2 procent svarer nej.
Resultatet er overraskende, når man tager højde for Kiwis markedsandel på bare 2-3 procent, vurderer detaileksperten Flemming Birch, der er partner i Birch & Birch.
- Umiddelbart skulle man jo mene, at der ville være et nogenlunde sammenfald mellem Kiwis markedsandel og antallet af personer, der kommer til at savne kæden. Kiwis markedsandel var relativt beskedent, hvilket med andre ord betyder, at kæden havde relativt få loyale kunder her i Danmark, siger han til Fødevarewatch.
1020 danskere har deltaget i undersøgelsen.
LÆS OGSÅ: Dagligvaregigant overtager 81 lukkede Kiwi-butikker
Læs hele artiklen på FødevarewatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter