Udskældt kæde: Erfarne profiler skal genvinde kundernes tillid
En tidligere it-direktør fra Dansk Supermarked og en erfaren kvalitetschef skal sætte skik på sommerens udskældte burgerkæde.
På mange måder har det været en forfærdelig sommer for Burger Shack, som sælger burgere på 15 restauranter fordelt over det meste af landet.
Gentagne gange har der været historier fremme i medierne - med Ekstra Bladet i spidsen - om alvorlige problemer med fødevaresikkerheden og misvisende markedsføring af råvarerne.
I slutningen af juli stoppede den administrerende direktør - Christoffer No Kjærholm - efter de mange sager. Han kunne overlade pladsen til den 63-årige Lars Hviid, som tidligere har været it-direktør i Dansk Supermarked og desuden kan trække på erfaringer fra blandt andet A. P. Møller-Mærsk og flere år som selvstændig. Det fremgår af LinkedIn.
Hos Burger Shack er opgaven klar:
- Lige nu står vi midt i et stormvejr efter sagen om Fødevarekontrollens besøg på alle vores restauranter, har Lars Hviid udtalt i en pressemeddelelse.
- Vi har lavet fejl, som vi ikke burde have lavet. De er nu blevet rettet og vi knokler for at genvinde kundernes tillid. Vi strammer derfor vores interne kontrol og arbejdsgange og forventer at få vores glade smileys tilbage inden kort tid, fortsatte han.
Chef for kvalitet
For at undgå flere uheldige sager har Lars Hviid oprettet en chefstilling på kvalitetsområdet. Den er blevet optaget af Solvejg Haakonsen, der ligesom sin overordnede, kan trække på mange års erfaring.
Senest har Solvejg Haakonsen været kvalitetschef i den store pålægsproducent Defco gennem 12 år, og tidligere har hun arbejdet med sikring af kvaliteten hos Tulip og Odense Marcipan.
- Den seneste tid har vi hos Burger Shack været kritiseret i medierne grundet anmærkninger til vores restauranter fra Fødevarestyrelsen, og den nytiltrådte kvalitetschef er ét af flere tiltag, som skal få vores 15 glade smileys tilbage, forklarer Burger Shack i en pressemeddelelse.
- Interne kontroller har tidligere været fordelt på flere personer i virksomheden – nu samler vi ansvaret hos én person i en chefstilling og tilfører området øgede kompetencer og ressourcer, fortsætter burgerkæden.
Flere års vokseværk
Burger Shack blev grundlagt i 2016, hvor den første restaurant åbnede i hjembyen Aarhus.
Konceptet blev godt modtaget af aarhusianerne, og Burger Shack blev endda kåret som Årets Bedste af Århus Stiftstidendes læsere to år i træk.
Med succesen fulgte også en ekspansion. I første omgang gjaldt det flere jyske byer, men i 2019 indledte den daværende direktør - Christoffer No Kjærholm - en satsning på det københavnske marked, hvor konkurrencen inden for burgerbranchen ellers er kendt for at være benhård.
- Jeg tror, København har brug for Burger Shack, siger Christoffer Noe Kjærholm til Politiken sidste år.
- Vi kan noget, de andre ikke kan. Vi har et fantastisk produkt og nogle mærkesager omkring økologi, bæredygtighed og dyrevelfærd. Og så er vi prisvenlige. Alle har råd til at spise hos os, fortsatte han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter