Topchef giver vækstmotoren B&O Play kniven
Bang & Olufsen skal kun have ét brand, mener topchefen. Det betyder et farvel til en ellers succesfuld del af forretningen.
I kølvandet på et “tilfredsstillende” årsregnskab er Bang & Olufsen nu klar til at droppe B&O Play, som er en linje af mere prisvenlige og ungdommelige produkter. Det skriver Berlingske Business.
B&O Play kom på markedet i 2012 under den forrige topchef og har gennem de senere år været så effektiv en vækstmotor, at hovedbrandet var i fare for at blive den lille. Men nu bliver alt samlet under samme mærke.
- Vi er glade for, at den del af forretningen, som vi i dag kalder Play, vokser så meget, siger topchef Henrik Clausen til Berlingske Business.
- Men i vores egen optik er vi ét brand. Vi er én virksomhed, som står for de samme værdier. Vi har været organiseret i to forretningsenheder, men vi er nu på vej hen mod at blive én sammenhængende virksomhed, siger han.
Fremover vil populære produkter som høretelefonerne fra B&O Play gå under navnet Bang & Olufsen.
LÆS OGSÅ: Forløsning hos B&O: Nu ruller millionerne igen
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter