Endelig fremgang til Bang & Olufsen
Den traditionsrige højtalerproducent kan endelig fremvise solid vækst både på top og bundlinjen, viser nyt halvårsregnskab.
Efter mange år med røde tal på bundlinjen og minimal vækst i forretningen, kan Bang & Olufsen endelig fremvise en velvoksen fremgang.
Tallene fra Struervirksomhedens halvårsregnskab for 2017/2018 viser, at omsætningen voksede med 15 procent, og derved ligger på 1,591 milliarder kroner for de første seks måneder.
Omsætningsvæksten er blandt andet drevet af B&O Play, som voksede med 25 procent i samme periode. Det er særligt andet kvartal af regnskabsåret, der har trukket fremgangen for det første halve år.
- I andet kvartal leverede vi tocifret vækst og forbedrede vores lønsomhed, og vi fastholder vores forventninger til hele året. Resultatet var drevet af et stærkt salg i B&O PLAY, omkostningsfokus og en positiv udvikling i alle markeder. Alt i alt er jeg tilfreds med den fremgang, vi har haft i de første seks måneder. Det understreger, at vi har en stærk produktportefølje, og at vores fortsatte fokus på at skabe en skalerbar forretningsmodel giver resultater, siger administrerende direktør i Bang & Olufsen, Henrik Clausen, i en pressemeddelelse.
I første kvartal kunne Bang & Olufsen præsentere et underskud efter skat på 55 millioner kroner. Men i andet kvartal hev virksomheden et overskud på 57 millioner kroner hjem. Samlet set lander overskuddet for første halvår derfor på 2 millioner kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter