Topchef skruer op for ambitionerne i Dansk Supermarked
Med det fulde ejerskab kan Dansk Supermarked nu sætte trumf på ambitionerne. Udenlandske butikker og flere opkøb er på plakaten.
Det er nye tider i Dansk Supermarked, efter A. P. Møller Mærsk tidligere på efteråret blev købt ud til en pris på 5,5 mia. kroner.
Med det fulde ejerskab følger også mulighederne for at søsætte en storstilet vækststrategi i Dansk Supermarked, fremgår det i et interview med administrerende direktør Per Bank, som Berlingske Business bringer.
- Vi får flere penge at investere for, i og med vi ikke skal aflevere i snit 600 millioner kroner om året til Mærsk. Så vi kan gøre meget mere, og vores plan er at sætte hastigheden op på vores vækststrategi, siger han til avisen.
På det hårdt pressede dagligvaremarkedet i Danmark er målet at løfte markedsandelen fra 30 til 40 procent. Men det er i udlandet, mulighederne for vækst er størst. Derfor planlægger Dansk Supermarked at øge antallet af Netto-butikker med 50-75 i Sverige og 80-120 i Polen.
Samtidig lægger Per Bank op til, at Dansk Supermarked fremover skal satse mere på opkøb af virksomheder som da koncernen i sommer overtog Skagen Food, der leverer fisk og måltidskasser.
LÆS OGSÅ: Se prisen: Salling Fondene bliver eneejer af Dansk Supermarked
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter