Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Topchef kalder årets black friday for en triumf

Foto: Pressefoto



Afstemning

Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)

Markant bedre end 2021
 
En anelse bedre end 2021
 
Cirka samme niveau som i 2021
 
En anelse ringere end 2021
 
Markant ringere end 2021
 
Ved ikke
 
Monday den 28 November 2022 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

Med alle salgstallene lagt sammen kan topchefen for Power nu gøre status over black friday, som blev endnu større end sidste år.

Den netop overståede black friday-kampagne endte med at blive et større brag end sidste år hos Power.

Over weekenden har elektronikkæden lagt alle salgstallene sammen i et foreløbigt regnskab, hvor omsætningen stiger med 15 procent i forhold til 2021-kampagnen.

Væksten er opnået midt i en tid, hvor inflation og usikre fremtidsudsigter gør det svært at trække kunderne til truet. Derfor er den adm. direktør i Power, Jesper Boysen, da også ovenud tilfreds.

- Triumf. Det er det bedste ord, der beskriver følelsen her i Power lige nu, siger han i en pressemeddelelse.

- Det er ingen hemmelighed, at alle i branchen – og også her i Power - var både spændte og halvbekymrede, inden årets Black Friday blev skudt i gang. Men hold nu op, hvor er alle bekymringer blevet gjort til skamme, siger Jesper Boysen.

Et længere stræk

Power har kørt sin black friday-kampagne i to uger. At strække udsalget over en længere periode har vist sig at være en god strategi, mener direktøren.

- Vi har drypvist kunnet levere slagtilbud efter slagtilbud i perioden op til selve Black Friday her den 25. november - hvor vi i øvrigt også er gået frem i forhold til sidste år, siger han og fortsætter:

- Vi vidste ikke på forhånd, om gassen ville gå af ballonen, inden vi nåede frem til selve dagen – men det har den på ingen måde gjort, siger Jesper Boysen.

Kunderne har især købt varer i mellemklassen, mens luksusvarerne har været i lidt mindre kurs. Det skyldes krisen, lyder vurderingen

Blandt de mest populære varer har været airfryers, høretelefoner og spillekonsoller. Men kunderne har også købt masser af hvidevarer, mobiltelefoner og tv-skærme.

LÆS OGSÅ: Topchef ser varehus som en manifestation af Powers ambitionsniveau 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD