Topchef kalder årets black friday for en triumf
Afstemning
Med alle salgstallene lagt sammen kan topchefen for Power nu gøre status over black friday, som blev endnu større end sidste år.
Den netop overståede black friday-kampagne endte med at blive et større brag end sidste år hos Power.
Over weekenden har elektronikkæden lagt alle salgstallene sammen i et foreløbigt regnskab, hvor omsætningen stiger med 15 procent i forhold til 2021-kampagnen.
Væksten er opnået midt i en tid, hvor inflation og usikre fremtidsudsigter gør det svært at trække kunderne til truet. Derfor er den adm. direktør i Power, Jesper Boysen, da også ovenud tilfreds.
- Triumf. Det er det bedste ord, der beskriver følelsen her i Power lige nu, siger han i en pressemeddelelse.
- Det er ingen hemmelighed, at alle i branchen – og også her i Power - var både spændte og halvbekymrede, inden årets Black Friday blev skudt i gang. Men hold nu op, hvor er alle bekymringer blevet gjort til skamme, siger Jesper Boysen.
Et længere stræk
Power har kørt sin black friday-kampagne i to uger. At strække udsalget over en længere periode har vist sig at være en god strategi, mener direktøren.
- Vi har drypvist kunnet levere slagtilbud efter slagtilbud i perioden op til selve Black Friday her den 25. november - hvor vi i øvrigt også er gået frem i forhold til sidste år, siger han og fortsætter:
- Vi vidste ikke på forhånd, om gassen ville gå af ballonen, inden vi nåede frem til selve dagen – men det har den på ingen måde gjort, siger Jesper Boysen.
Kunderne har især købt varer i mellemklassen, mens luksusvarerne har været i lidt mindre kurs. Det skyldes krisen, lyder vurderingen
Blandt de mest populære varer har været airfryers, høretelefoner og spillekonsoller. Men kunderne har også købt masser af hvidevarer, mobiltelefoner og tv-skærme.
LÆS OGSÅ: Topchef ser varehus som en manifestation af Powers ambitionsniveau
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter