Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Topchef i Power: Sådan blev vores forretning en succes





Monday den 19 December 2016 kl. 06:10 - Kilde: Dansk Erhverv

Elektronikkæden Power har udviklet sig enormt siden starten i 2015. Nu øser direktøren ud af sine erfaringer.

På meget kort tid er Power blevet en markant spiller på markedet for elektronik. Eventyret startede for to år siden med åbningen af en netbutik - i dag tæller forretningen også fem fysiske butikker over hele landet, mens endnu flere er på tegnebrættet.

En væsentlig årsag til Powers hurtige udvikling er deres omnichannel-strategi, som forbinder alle dele af virksomheden - både netbutikken, de fysiske butikker og tilstedeværelsen på sociale medier. Det fortæller direktør Jesper Boysen i et interview med Dansk Erhverv, hvor han øser af sine erfaringer.

- Det er vigtigt for os, at vi taler det samme sprog til kunderne – uanset om det er på vores webshop, i en af vores forretninger eller på Facebook. Kunden skal have den samme positive oplevelse, siger han til Dansk Erhverv og fortsætter:

- Et eksempel er vores prisføring, hvor vi er fuldstændig transparente. Vores priser er de samme, så kunden ikke oplever forskellige priser på den samme vare. De fleste kunder bryder sig ikke om at skulle gøre opmærksom på, at varen er billigere på nettet.

Samtidig satser Power størstedelen af sine ressourcer på at fange kundernes opmærksomhed online fremfor at reklamere på tv og i trykte medier. Det handler om at gøre kommunikationen relevant i en tid, hvor internettet øger konkurrencen og gør forbrugerne mindre loyale, lyder det fra direktøren.

Selvom der er fuld fart på forretningen, så landede Power et underskud på 132 mio. kroner i regnskabet for 2015.

- Men vi får et boom i 2017, hvor vi åbner mellem seks og ti varehuse, så der er fuld damp på. Men vi melder kun ud, når der er underskrevne lejekontrakter, sagde Jesper Boysen tidligere på året til Børsen.

LÆS OGSÅ: Power lider trecifret milliontab efter første år

Læs hele artiklen på Dansk Erhverv


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD