Topchef i Power: Sådan blev vores forretning en succes
Elektronikkæden Power har udviklet sig enormt siden starten i 2015. Nu øser direktøren ud af sine erfaringer.
På meget kort tid er Power blevet en markant spiller på markedet for elektronik. Eventyret startede for to år siden med åbningen af en netbutik - i dag tæller forretningen også fem fysiske butikker over hele landet, mens endnu flere er på tegnebrættet.
En væsentlig årsag til Powers hurtige udvikling er deres omnichannel-strategi, som forbinder alle dele af virksomheden - både netbutikken, de fysiske butikker og tilstedeværelsen på sociale medier. Det fortæller direktør Jesper Boysen i et interview med Dansk Erhverv, hvor han øser af sine erfaringer.
- Det er vigtigt for os, at vi taler det samme sprog til kunderne – uanset om det er på vores webshop, i en af vores forretninger eller på Facebook. Kunden skal have den samme positive oplevelse, siger han til Dansk Erhverv og fortsætter:
- Et eksempel er vores prisføring, hvor vi er fuldstændig transparente. Vores priser er de samme, så kunden ikke oplever forskellige priser på den samme vare. De fleste kunder bryder sig ikke om at skulle gøre opmærksom på, at varen er billigere på nettet.
Samtidig satser Power størstedelen af sine ressourcer på at fange kundernes opmærksomhed online fremfor at reklamere på tv og i trykte medier. Det handler om at gøre kommunikationen relevant i en tid, hvor internettet øger konkurrencen og gør forbrugerne mindre loyale, lyder det fra direktøren.
Selvom der er fuld fart på forretningen, så landede Power et underskud på 132 mio. kroner i regnskabet for 2015.
- Men vi får et boom i 2017, hvor vi åbner mellem seks og ti varehuse, så der er fuld damp på. Men vi melder kun ud, når der er underskrevne lejekontrakter, sagde Jesper Boysen tidligere på året til Børsen.
LÆS OGSÅ: Power lider trecifret milliontab efter første år
Læs hele artiklen på Dansk ErhvervFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter