Topchef: Her er fremtidens Tiger
Produkterne hos Flying Tiger Copenhagen var blevet for fjollede og dyre, mener topchef. Hun vil trække forretningen tilbage på sporet.
Efter et år med faldende indtjening skal Flying Tiger Copenhagen søge tilbage til rødderne. Sådan lyder budskabet fra topchef Mette Maix, som torsdag har givet et større interview til Berlingske Business.
Hun vil gøre op med de mange “fjollede” og “dyre” varer, som der var kommet flere og flere af i butikkerne under forgængeren, Xavier Vidal.
- Det skabte forvirring internt, specielt hos indkøberne, om hvad vi skulle købe ind til, om alt pludselig var spøg og skæmt. Det skal det slet ikke være. Vi er her for at lave designprodukter med vores eget, unikke grafiske udtryk, og produkter med varme og farver, som vi er kendt for, siger Mette Maix til Berlingske Business.
Mette Maix kom til Flying Tiger Copenhagen i kølvandet på et skuffende regnskab for 2016, hvor overskuddet dykkede fra 210 mio. kroner til 82 mio. Omsætningen landede på 4,3 mia. kroner.
Flying Tiger Copenhagen driver lige nu 866 butikker i 30 lande. Sidste år åbnede 123 butikker, og den næste satsning er på det amerikanske marked, hvor de første butikker allerede er åbnet.
LÆS OGSÅ: Medie: Kapitalfond overvejer salg af Tiger-kæden
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter