Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Alle salgskanalerne fortæller den samme historie, forklarer Matas’ topchef. Kundetrafikken stiger, og det smitter af på regnskabstallene.
I regnskabsårets første kvartal, som strækker sig fra 1. april til 30. juni, har Matas løftet omsætningen til 1,053 mia. kroner.
Set i forhold til samme periode sidste år, så er forbedringen på 3,2 procent. Det skyldes først og fremmest flere kunder i butikkerne, forklarer den adm. direktør for Matas A/S, Gregers Wedell-Wedellsborg.
- Vi glæder os over, at Matas voksede i første kvartal, fordi kunderne handlede hyppigere på tværs af alle vores kanaler, siger han og fortsætter:
- Vores strategi er at tilbyde kunderne et større og større sortiment. Vi lancerede derfor 21 nye brands i kvartalet, og udvidede sortimentet inden for både sundhed og skønhed med tusindvis af nye produkter.
De fysiske butikker stod for den største absolutte fremgang med en vækst på 28 millioner kroner, mens engrossalget steg relativt mest med 16 procent.
Antallet af transaktioner steg desuden med 8,3 procent, hvorimod den gennemsnitlige basket size faldt med 4,7 procent til 187 kroner pr. transaktion.
På bundlinjen oplever Matas også fremgang med et plus på 69,1 millioner kroner efter skat. Men det skyldes primært faldende afskrivninger.
LÆS OGSÅ: En topfigur fra dansk erhvervsliv får rolle i Matas
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter