Topchef: Feminint twist skal bringe Silvan tilbage på toppen
En plan for at styrke Silvans position på markedet er på plads. Topchefen har flere nyheder i ærmet.
Mens flere konkurrenter har god vind i sejlene, så taber Silvan terræn.
Derfor forsøger den landsdækkende kæde af byggemarkeder nu at tilbageerobre markedsandele ved at forny sit brand. Det skriver Finans i to større artikler.
- For 8-10 år siden var Silvan et meget kendt og godt brand. Det skal vi tilbage til. Vi er sultne efter succes, siger den administrerende direktør, Jesper Lien, til avisen.
Silvan vil øge salget ved at være “et rigtig byggemarked,” men med et “feminint twist,” som topchefen selv formulerer det. Det indebærer en satsning på boligindretning med varer som tæpper, puder og møbler.
Til gengæld bliver de kendte værktøjsmærker Bosch og Dewalt også introduceret på hylderne for at lokke de semi-professionelle håndværkere til. Tidligere var de to mærker kun til salg i Stark, dengang byggemarkederne stadig hørte under DT Group.
Salget af køkkener ophører.
Fokus på fysiske butikker
Tidligere på året annoncerede Silvan en større digital satsning, som blandt andet skal give netbutikken en ordentlig overhaling.
- I løbet af år 2018 ruller vi det nye Silvan ud, hvor vi vil øge vores digitale tilstedeværelse markant. Vi ønsker at øge den digitale andel af vores salg og har flere spændende projekter i støbeskeen, siger Martin Pihl, Silvans Head of Marketing & E-commerce, i en pressemeddelelse.
Men de fysiske butikker er langt fra glemt, fordi personlig rådgivning stadig er vejen frem i gør-det-selv-branchen. Silvan er da også på jagt efter nye lokationer, lyder udmeldingen fra topchef Jesper Lien.
Silvan, der lige nu har 43 byggemarkeder, blev i 2017 solgt til den tyske kapitalond Aurelius Group.
LÆS OGSÅ: Silvan opruster med stor digital satsning
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter