Telenor lukker 13 butikker
Hård konkurrence får Telenor til at lukke 13 butikker og fyre 70 medarbejdere. Butikkerne ligger for tæt, lyder forklaringen.
Telenor lukker 13 butikker og afskediger i alt 70 medarbejdere som en del af selskabets forretningsstrategi. Det oplyser Telenor i en pressemeddelelse.
Det er det stærkt konkurrenceprægede danske telemarked, der ifølge Telenor kræver, at organisationen bliver mere handlekraftig, som det lyder.
- Sidste år iværksatte vi en radikal simplificering som en del af vores forretningsstrategi. Indtil nu har vi flyttet mere end 800.000 kunder fra 1.200 forskellige produkter til blot 100 produkter, og vi har lukket produkter og services som blandt andet Blackberry, E-boks og webmail. Arbejdet med at blive radikalt forenklet i vores udbud fortsætter – og i dag tager vi endnu et skridt, idet vi også forenkler vores organisation for at indfri synergieffekter og skabe en mere handlekraftig organisation, siger adm. direktør i Telenor Danmark, Marek Slacik, i pressemeddelelsen.
13 butikker lukker
De ansatte i Telenor Danmark er i dag blevet informeret om ændringerne, der blandt andet involverer afskedigelse af 23 ansatte i organisationen og 47 i butikkerne. Derudover bliver retail-området også påvirket af ændringer, idet Telenor lukker 13 butikker fordelt over landet.
- Vi har i dag butikker, der ligger meget tæt på hinanden, og det er blandt andet en af årsagerne til, at vi nu lukker 13 butikker. Vi vurderer løbende vores placeringer i Danmark og prioriterer de butikker, hvor vi har størst kundegennemstrømning, genererer mest salg og bedst muligt kan servicere vores kunder, siger Marek Slacik, og fortsætter:
- Det er selvfølgelig altid trist at skulle lukke butikker, men vi har stadig 67 butikker i Danmark, og det vil således stadig være nemt for danskerne at komme til en Telenor-butik for at købe en telefon eller få service og vejledning.
Lukningen af de 13 butikker betyder, at Telenor har opsagt 33 fuldtidsansatte og 14 timelønnede medarbejdere.
- Det er altid trist at skulle sige farvel til gode kollegaer i såvel Retail som resten af organisationen. Det er en svær beslutning, der ligger bag ændringerne, men det er også en nødvendig beslutning, da vi med den benhårde konkurrence på telemarkedet er afhængige af at have en effektiv og handlekraftig virksomhed, siger Marek Slacik.
Divisioner sammelægges
Blandt de organisatoriske ændringer er, at Brand & Marketing-divisionen fremadrettet skal være en del af den nye kommercielle division, og derudover skal Kundedivisionen fremadrettet omfatte både Kundeservice og Retail.
- Før sommerferien lagde vi vores privat- og erhvervsdivision sammen til en kommerciel division, og nu færdiggør vi denne proces ved også at tilføje Brand & Marketing for at opnå en større simplicitet og dynamik. Derudover have vi valgt at samle alt vores kundevendte ansvar i en kundedivision. Gennem en omnichannel-tilgang med standardiserede processer og undervisning af vores ansatte skal vi sikre, at vi kan give kunderne en ensartet oplevelse baseret på god service, uanset om de møder os i butikkerne, på hjemmesiden eller ved at ringe til kundeservice. Ambitionen er uændret: vi ønsker stadig at give vores kunder en god oplevelse, siger Marek Slacik.
LÆS OGSÅ: Telenor indfører nye servicekoncepter i butikkerne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter