Telegiganter fusionerer
To telegiganter med tilsammen 120 butikker i Danmark går nu sammen om 3,5 millioner kunder og får en markedsandel på 40 procent.
TeliaSonera og Telenor slår sig sammen i Danmark. Det nye fælles selskab får 3,5 millioner mobilkunder og en markedsandel på cirka 40 procent af mobilmarkedet, oplyser selskaberne.
- Konkurrencen i Danmark er intens, og vi ser et fortsat pres på omsætning og indtjening, så en konsolidering var den eneste løsning, siger Kjell-Morten Johnsen, executive vice president og chef for Telenor Region Europa i en pressemeddelelse.
- Ved at slå Telenors og TeliaSoneras aktiver og kundebaser i Danmark sammen skaber vi en robust operatør, der kan tilbyde kunderne fremragende mobilnet med en god brugeroplevelse, tilføjer han.
Telenor og TeliaSonera har siden 2012 haft et fælles mobilnetværk i Danmark. Telia har 53 butikker i Danmark, mens Telenor har 67 butikker og shop-in-shops rundt om i landet.
/ritzau/
LÆS OGSÅ: Telenor indfører nye servicekoncepter i butikkerne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter