Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

TDC giver bud på ny detailbutik

Foto: detailfolk.dk



Friday den 11 January 2013 kl. 06:50 af: Simone Hansen

I et forsøg på at nytænke den fysiske detailbutik, har TDC kastet sig ud i et nyt koncept og ansat en såkaldt 'Greeter'. 

Et af de klassiske diskussionsemner, når folk kommer hjem fra en tur til for eksempel USA, er, hvordan serviceniveauet i de udenlandske butikker er langt højere end i de danske. Og de fleste førstegangsbesøgende i amerikanske butikker, har stået måbende og set til, imens en smilende vært byder dem velkommen til butikken, giver dem lidt at drikke og hjælper dem hen til nærmeste ekspedient. 

Forbedring af serviceoplevelsen

Samme service oplevelses sjældnere i de danske butikker, men det vil TDC gerne forsøge at lave om på. De har nemlig ansat en såkaldt 'Greeter' i deres butik i Amagercentret, hvis fornemmeste - og eneste - opgave er, at få kunderne til at føle sig velkomne og serviceret, så snart de træder ind ad døren. 

- Greeteren står i døren og skal forbedre serviceoplevelsen for kunderne. Vi kender alle det der med at komme ind og trække et nummer i butikken, og så er der måske ti numre, til det bliver ens tur. Så bliver man træt og irriteret og går måske igen, fordi man ikke gider at vente. Her skal greeteren få en til at føle sig velkommen, forklarer Dion Guldbjerg, direktør for Montdoor, som er det eventbureau, der står for 'Greeter-konceptet hos TDC til detailfolk.dk.

Friskpresset juice i døren

Greeteren byder kunden på friskpresset juice og spørger ind til kundens ønsker. Dion Guldbjerg erkender dog, at hverken køen eller ventetiden bliver mindre med en greeter, personen kan til gengæld gøre ventetiden væsentlig mere behagelig. 

- Greeteren møder dig med et venligt blik, hører hvad du søger og sørger så for, at du registreres hos den rette sælger, så får du får den bedst mulige hjælp senere, forklarer han og tilføjer, at greeteren også kan vise folk lidt rundt i butikken. 

Ny indretning

TDC har desuden ændret deres interiør i butikken. Det betyder, at man nu bliver mødt med mørk træindretning, fremfor de klassiske og lidt skarpere hvide og blå farver. Der vil også være mulighed for at 'røre, lege med og og blive udfordret' af produkterne i den nye butik. 

Indtil videre kan det nye koncept dog kun opleves i TDC-butikken i Amagercentret. 

 

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD