Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Svensk Amazon har været en dansker-magnet siden åbningen





Tuesday den 24 November 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

Amazons landgang i Sverige har også haft en synlig effekt på forbrugerne herhjemme, viser adfærdsdata.

Da Amazon gik i luften med en svensk version af sin berømte markedsplads, havde det øjensynligt også en effekt på danske forbrugere. Det skriver Dansk Erhverv.

Adfærdsdata fra Userseeds viser nemlig, at danske forbrugere besøgte Amazon tre gange oftere end normalt i de første tre dage efter lanceringen i Sverige.

Besøgene gik dog ikke udelukkende til den svenske udgave af Amazon - det gjaldt derimod 20 procent.

- Amazon fik en del opmærksom i medierne i forbindelse med åbningen og det viser sig tydeligt i tallene, siger Niels Ralund. Han er e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

- Det er en forholdsvis markant vækst i antal besøg. Det interessante er selvfølgelig, om besøgene har kastet køb af sig, men det kan vi desværre ikke vide.

Efter et længere tilløb kune Amazon for alvor tage hul på det skandinaviske marked, da internetgiganten åbnede en svensk udgave af sin markedsplads om morgenen den 28. oktober.

LÆS OGSÅ: Opdager en masse uheldige fejl på svensk Amazon



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD