SuperBrugsen satser mobilt
Mobiltelefonen skal i fremtiden spille en langt større rolle i SuperBrugsens markedsføringsstrategi.
Der bliver skruet ned for tilbudsaviserne og op for mobilen. Det siger marketingchef for SuperBrugsen, Jeff Salter, til Huset Markedsføring.
Supermarkedskæden har et marketingsbudget på et trecifret millionbeløb. I dag bruges 70 procent af budgettet på tilbudsaviser, men om fem år skal de trykte avisers andel være nede på 40-50 procent, fortæller Jeff Salter til Huset Markedsføring. Han siger til mediet, at det blandt andet skyldes den store andel af danskere, der siger 'nej tak' til reklamer, men også danskernes hang til smartphones. Kæden har allerede lavet en digital tilbudsavis, der fungerer godt på mobilen. Den er man netop nu i gang med at udvikle, så tilbuddene bliver mere individuelle. Og mobilen er et medie, der har en lav kontaktpris og en høj effektivitet, siger marketingschefen til Huset Markedsføring.
Også på Facebook vil kæden satse. Her har SuperBrugsen kontakt med over 130.000 brugere, og i fremtiden vil man investere i at udnytte de muligheder, som netop dette sociale medie tilbyder, siger Jeff Salters til Huset Markedsføring.
LÆS OGSÅ: SuperBrugsen har vendt skuden
Læs hele artiklen på Huset MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter