Succesfuld burgerkæde vil slå konkurrenterne via bæredygtighed
En firedobbelt prisvindende burgerkæde, er fuld gang med at omlægge hele produktionen til økologi. Det giver mening både etisk og på bundlinjen, lyder det fra kæden.
Siden 2010 har københavnske Cock’s & Cows åbnet fem gourmetburger-restauranter og kæden har fire gange vundet AOKs ”Byens Bedste Burger” pris. Men kæden mener, at der skal mere til for at vinde burgerkrigen over konkurrenterne, og er nu i fuld gang med en stor satsning på økologi. Det skriver Cock’s & Cows i en pressemeddelelse.
Ingen stigning i priser
Allerede tilbage i 2015 tog Cock’s & Cows en beslutning om, at vende deres veletablerede virksomhed på hovedet ved at gøre den bæredygtig. Ejerne var overbeviste om, at investeringen var nødvendig og afgørende for, at Cock’s & Cows skulle forblive blandt de vigtigste spillere på den københavnske burgerscene mange år endnu.
- Økologi giver mening både etisk og på bundlinjen. Vi er lige åbnet på Prags Boulevard, og vi forventer at åbne yderligere tre restauranter inden udgangen af 2018, men skal vi stadig være blandt de bedste om 10 år, kræver det, at vi investerer langsigtet. Samtidig må det ikke koste vores gæster en krone, at vi omlægger produktionen til økologi. Det er en svær balance, men vi er sikre på, at det er med til at fremtidssikre vores virksomhed, siger Daniel Knuttel, CEO i Cock’s & Cows.
Langsigtet bæredygtig strategi
Cock’s & Cows er tæt på at være i mål med deres 100% økologiske omlægning, men de mangler blandt andet kødet. Oksekødet er på nuværende tidspunkt frilandskød fra fire specifikke gårde i Himmerland, som er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse. Men for Cock’s & Cows handler det ikke om at overgå til økologi hurtigst muligt. Det tog dem fx et år at finde den helt rigtige type af økologiske kartofler til deres pommes frites, fordi vand- og sukkerindholdet i økologiske kartofler gør det sværere at give dem sprødhed.
- Vi vil ikke gå på kompromis med smag og kvalitet i omlægningen. Vi kunne sagtens have fået økologisk kød i vores burgere for længe siden, men det handler ikke om, hvor hurtigt vi kan omlægge til økologi, men hvordan vi kan gøre det smartest. Vi er ved at indgå en aftale med en økologisk landmand, som skal sikre, at al vores økologiske kød kommer fra den samme danske gård. Så ved vi, at dyrene er blevet behandlet godt, og at kvaliteten og smagen er den samme hver gang. Det giver mening i forhold til vores bæredygtige strategi, understreger Daniel Knuttel.
Cock’s & Cows har i dag frem restauranter i København, og er igen i år nomineret i kategorien ”Byens Bedste Burger”, som de har vundet fire gange tidligere.
LÆS OGSÅ: Svensk burgerkæde introducerer byg-selv-koncept
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter