Succes for utraditionel kampagne
Efter premieren i 2014 har 2015-sommerkampagnens effekt været markant bedre for Superbrugsen.
Sidste år lancerede Superbrugsen den digitale sommerservice 'Grillfaktor' – og det blev en god investering for både brandet og salget, lyder det fra det Coop-ejede supermarked, som nu gør status over årets effekt af den noget utraditionelle grillkampagne.
Og det er 'ganske opløftende resultater', der gemmer sig bag nogle relativt simple justeringer af det eksisterende koncept, oplyser Superbrugsen, som sammen med bureauet bag platformen Beginr op til sommeren havde foretaget en række kreative og taktiske ændringer af konceptet.
Da Superbrugsen sidste år åbnede op for grillfaktor.dk, var det med ambitionen om at lave en sjov, digital service, der kunne måle, hvor oplagt det var at grille på enhver adresse i landet.
Målingen blev foretaget ved hjælp af fem realtids datakilder og præsenteret på et Google Streetview-billede af den adresse, man gerne ville grille på - samt med tilbuddet om en digital rabatkode til Superbrugsens grillprodukter.
LÆS OGSÅ: Loyalitetskampagner: Dansk Supermarked afslører salgstal
Derfor en succes
Grillfaktor er et eksempel på bureauet Beginrs filosofi om at gøre værdien af brands mere håndgribelig.
- Noget af det unikke ved Grillfaktor er, hvor meget brand-engegement den har givet os: Vi har haft 349.000 besøg på et målrettet kampagnesite, hvor hver bruger har spenderet næsten to minutter. Det har givet omkring 11.000 timers anderledes involvering i vores brand. Det tror jeg de fleste annoncører, der normalt kommunikerer via gode tilbud, vil være meget tilfredse med, vurderer Kenneth Melchior, kommerciel direktør hos Superbrugsen.
- Også det taktiske niveau kom flot i land med blandt andet 30.000 nye sms-permission på meget kort tid. Vi har kommunikeret med den største respekt for konteksten: At tage udgangspunkt i at være relevant og underholdende, og det er vi blevet belønnet for, uddyber Kenneth Melchior i en pressemeddelelse.
Superbrugsen er ejet af Coop og er med omkring 230 butikker Danmarks største supermarkedskæde uden for discountkategorien.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter