Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Succes for utraditionel kampagne

Foto: detailfolk.dk



Friday den 9 October 2015 kl. 08:42 af: Søren Duran Duus

Efter premieren i 2014 har 2015-sommerkampagnens effekt været markant bedre for Superbrugsen.

Sidste år lancerede Superbrugsen den digitale sommerservice 'Grillfaktor' – og det blev en god investering for både brandet og salget, lyder det fra det Coop-ejede supermarked, som nu gør status over årets effekt af den noget utraditionelle grillkampagne.

Og det er 'ganske opløftende resultater', der gemmer sig bag nogle relativt simple justeringer af det eksisterende koncept, oplyser Superbrugsen, som sammen med bureauet bag platformen Beginr op til sommeren havde foretaget en række kreative og taktiske ændringer af konceptet.

Da Superbrugsen sidste år åbnede op for grillfaktor.dk, var det med ambitionen om at lave en sjov, digital service, der kunne måle, hvor oplagt det var at grille på enhver adresse i landet.

Målingen blev foretaget ved hjælp af fem realtids datakilder og præsenteret på et Google Streetview-billede af den adresse, man gerne ville grille på - samt med tilbuddet om en digital rabatkode til Superbrugsens grillprodukter.

LÆS OGSÅ: Loyalitetskampagner: Dansk Supermarked afslører salgstal

Derfor en succes 

Grillfaktor er et eksempel på bureauet Beginrs filosofi om at gøre værdien af brands mere håndgribelig.

- Noget af det unikke ved Grillfaktor er, hvor meget brand-engegement den har givet os: Vi har haft 349.000 besøg på et målrettet kampagnesite, hvor hver bruger har spenderet næsten to minutter. Det har givet omkring 11.000 timers anderledes involvering i vores brand. Det tror jeg de fleste annoncører, der normalt kommunikerer via gode tilbud, vil være meget tilfredse med, vurderer Kenneth Melchior, kommerciel direktør hos Superbrugsen.

- Også det taktiske niveau kom flot i land med blandt andet 30.000 nye sms-permission på meget kort tid. Vi har kommunikeret med den største respekt for konteksten: At tage udgangspunkt i at være relevant og underholdende, og det er vi blevet belønnet for, uddyber Kenneth Melchior i en pressemeddelelse.

Superbrugsen er ejet af Coop og er med omkring 230 butikker Danmarks største supermarkedskæde uden for discountkategorien.

LÆS OGSÅ: Superbrugsen i rekordvækst



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD