Sætter salgsrekord trods inflation og frustrerede kunder
Ved juletid snublede Unisport i jagten på vækst, men det kunne ikke forhindre virksomeden i at sætte en vild salgsrekord for hele året.
Den danske fodboldforretning Unisport gør lige nu status for 2022.
Hele årsregnskabet bliver fremlagt senere, men allerede nu står det klart, at Unisport har haft bedre fat i kunderne end nogensinde før.
Salget på Unisports platform og i flagskibsbutikkerne overstiger for første gang 100 millioner euro (Gross Merchandise Volume). Når alt er gjort endeligt op, burde væksten i omsætningen gerne være på godt 20 procent.
- Vi er meget stolte af at have rundet 100 millioner euro i GMV. Det er en kæmpe milepæl for Unisport, og det placerer os et godt stykke foran vores 2025-plan, siger Michael Burk, adm. direktør i Unisport.
- Vi har leveret en vækst på cirka 22 procent sammenlignet med 2021, som også var et rekordår for Unisport. Takket være et passioneret og yderst kompetent team er vi lykkedes med at sikre en høj omsætning i et ellers udfordrende marked, siger han.
Unisport sælger fodboldudstyr på nettet i en lang række europæiske lande og i fysiske butikker i København, Paris og Stockholm. Desuden har virksomheden en global medieplatform med otte millioner følgere.
Svær juletid
I jagten på vækst endte Unisport med at snuble, da mange kunder oplevede lange leveringstider og mangelfuld kundeservice ved juletid.
Det kastede en del dårlige anmeldelser af sig på Trustpilot og fik direktøren til at give en forklaring til Finans. En flytning af lageret var hovedårsagen.
- Vi er bekendt med spidsbelastningsperioder, da vi igennem de sidste snart 20 år har håndteret jul, black friday og slutrunder, men ikke samtidig, og ikke mens vi samtidig skulle flytte lager, skrev Michael Burk i en mail til Finans.
I det indeværende regnskabsår forventer Unisport at fortsætte fremgangen.
- Unisport står stærkt rustet forretningsmæssigt med et spritnyt og større lager samt en tilstedeværelse på flere markeder end nogensinde før. Det skal hjælpe os med at fastholde og udbygge vores position som Europas førende forhandler af fodboldudstyr, siger Michael Burk.
LÆS OGSÅ: Professionel fodboldspiller træder ind i ejerkredsen af dansk kæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter