Store modebrands ser nye muligheder for butiksåbninger
I øjeblikket udnytter store modebrands, at de kan forhandle lukrative aftaler hjem, når det gælder åbning af fysiske butikker.
“Man skal aldrig lade en god krise gå til spilde.”
Ordene stammer vist fra Winston Churchill, men de passer også meget godt på strategien hos to af landets store modebrands.
Til Børsen fortæller Only og DK Company, at coronakrisen gør det muligt at indgå mere lukrative aftaler med udlejerne, når der skal findes lokaler til nye butikker.
- Vi har det seneste par år skåret tabsgivende aktiviteter væk og lukket de mindste og de dårligst performende butikker, siger Finn Poulsen til Børsen. Han er ansvarlig for modebrandet Only.
- Men vi åbner hele tiden nye, og nu kan vi opgradere og få større butikker. Dem får vi i dag tilbudt til omkring samme pris, som mindre butikker kostede før. Der er opstået nogle nye muligheder for os, siger Finn Poulsen.
Finn Poulsen er direktør for selskabet bag Only - Bestseller Retail Europe - hvor han også sidder på en del af ejerskabet. Den anden medejer er Anders Holch Povlsen fra Bestseller.
I november var han ude med en målsætning om at åbne to nye Only-butikker om ugen - på et år vil det altså løbe op i omkring 100 butikker.
Only har rundt regnet 700 egne butikker i Europa - 50 af dem ligger i Danmark, fremgår det af Bestsellers hjemmeside.
LÆS OGSÅ: Dansk modebrand har åbnet ny flagskibsbutik
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter