Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Lukkede butikker i København og Paris holder ikke væksten for døren. - Vi har med stor succes eksekveret på vores strategi, siger direktør.
Selvom 2021 bød på tomme tribuner på stadion, mindre liv i fodboldklubberne og lukkede flagskibsbutikker, så lykkedes danske Unisport med at lande et solidt årsregnskab.
På bundlinjen bliver sidste års underskud skiftet ud med et plus på 1,2 millioner kroner, mens omsætningen stiger med hele 32 procent og dermed lander på 580 millioner.
Unisport sælger fodboldudstyr til flere europæiske lande på nettet og gennem fysiske flagskibsbutikker i København og Paris, som måtte holde lukket i cirka to måneder på grund af pandemien.
- På trods af fortsatte investeringer i vores platform og i etablering af nye markeder, har vi været i stand til at forbedre vores rentabilitet markant, siger Michael Burk, adm. direktør i Uni Sport.
- Vi har med stor succes eksekveret på vores 2025-strategi og accelereret onlinesalget med et rekordhøjt antal kunder og onlineordrer. Vi rundede også syv millioner følgere på sociale medier verden over og satte dermed endnu en rekord. Der skal lyde en kæmpe tak til alle medarbejdere, som har bidraget til den succesfulde tilpasning af virksomheden, siger han.
Ser lyst på 2022
Trods forhindringer som coronavirus, prisstigninger og invasionen af Ukraine er Michael Burk optimist, når det gælder 2022.
To slutrunder - EM og VM - kommer til at være gode for forretningen, mens de voksende aktiviteter på nettet også vil trække salget op.
- Vi forventer at fortsætte vores stærke momentum og øge både omsætning og overskud i 2022. Med to slutrunder på tapetet, som har global opmærksomhed, tror og håber vi på, at det vil styrke fodbolden og få endnu flere til at dyrke sporten, hvilket selvsagt er gunstigt for Unisport, siger Michael Burk.
- Samtidig står vi stærkt rustet forretningsmæssigt med en markant forbedret profitabilitet og tilstedeværelse på flere markeder end nogensinde. Det skal hjælpe os med at fastholde og udbygge vores position som Europas førende onlineforhandler inden for fodboldudstyr, siger han.
LÆS OGSÅ: Dansk mærke lander aftale med fodboldklubben AC Milan
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter