Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider

Michael Burk, adm. direktør i Unisport. Foto: PR.




Friday den 1 July 2022 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Lukkede butikker i København og Paris holder ikke væksten for døren. - Vi har med stor succes eksekveret på vores strategi, siger direktør.

Selvom 2021 bød på tomme tribuner på stadion, mindre liv i fodboldklubberne og lukkede flagskibsbutikker, så lykkedes danske Unisport med at lande et solidt årsregnskab.

På bundlinjen bliver sidste års underskud skiftet ud med et plus på 1,2 millioner kroner, mens omsætningen stiger med hele 32 procent og dermed lander på 580 millioner.

Unisport sælger fodboldudstyr til flere europæiske lande på nettet og gennem fysiske flagskibsbutikker i København og Paris, som måtte holde lukket i cirka to måneder på grund af pandemien.

- På trods af fortsatte investeringer i vores platform og i etablering af nye markeder, har vi været i stand til at forbedre vores rentabilitet markant, siger Michael Burk, adm. direktør i Uni Sport.

- Vi har med stor succes eksekveret på vores 2025-strategi og accelereret onlinesalget med et rekordhøjt antal kunder og onlineordrer. Vi rundede også syv millioner følgere på sociale medier verden over og satte dermed endnu en rekord. Der skal lyde en kæmpe tak til alle medarbejdere, som har bidraget til den succesfulde tilpasning af virksomheden, siger han.

Ser lyst på 2022

Trods forhindringer som coronavirus, prisstigninger og invasionen af Ukraine er Michael Burk optimist, når det gælder 2022.

To slutrunder - EM og VM - kommer til at være gode for forretningen, mens de voksende aktiviteter på nettet også vil trække salget op.

- Vi forventer at fortsætte vores stærke momentum og øge både omsætning og overskud i 2022. Med to slutrunder på tapetet, som har global opmærksomhed, tror og håber vi på, at det vil styrke fodbolden og få endnu flere til at dyrke sporten, hvilket selvsagt er gunstigt for Unisport, siger Michael Burk.

- Samtidig står vi stærkt rustet forretningsmæssigt med en markant forbedret profitabilitet og tilstedeværelse på flere markeder end nogensinde. Det skal hjælpe os med at fastholde og udbygge vores position som Europas førende onlineforhandler inden for fodboldudstyr, siger han.

LÆS OGSÅ: Dansk mærke lander aftale med fodboldklubben AC Milan

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD