Burgerkæde satser på utraditionelle koncepter i jagten på kunder
Saftige bøffer og sprøde fritter skal ikke være ene om at lokke gæsterne til i kendt spisekæde. Oplevelser kommer nu for alvor på menuen.
I burgerkæden Cocks & Cows skal en satsning på oplevelser være med til at hente den tabte indtjening fra nedlukningen ind igen. Det skriver Finans.
Et koncept med minigolfbaner inde i selve restauranten har været en succes i Aarhus, og nu bliver det også rullet ud på et af kædens københavnske steder. Samtidig forsøger kæden sig også med sit første karaoke-rum.
- Coronakrisen har givet anledning til at gentænke virksomheden og analysere på, hvad vi har gjort godt, og hvad vi kan blive bedre til, siger medstifter Lasse Wiwe til Finans.
- Minigolf-konceptet ramte Aarhus med 180 kilometer i timen og sad lige i skabet. Det har givet blod på tanden, og vi tror på, at vi fremadrettet kan tiltrække endnu flere gæster ved at tilbyde spændende og anderledes aktiviteter, som gæsterne hungrer efter på den anden side af krisen, siger han.
Sadlede om under coronakrisen
Nærmest fra den ene dag til den anden forandrede coronakrisen hverdagen for rigtig mange danske forbrugere i foråret 2020.
Det fik dengang Cocks & Cows, som har 10 restauranter med vægt på hovedstadsområdet, til at justere sit koncept og satse på streetfood - altså mad, som nemmere kan spises på farten.
- Konceptet kører sådan set på ubestemt tid. Der er ingen bagkant. Tiderne skifter jo hele tiden i øjeblikket, men hvis der er efterspørgsel på det, passer det jo perfekt til den danske sommervarme, skrev Lasse Wiwe fra Cocks & Cows i en mail til Detailfolk sidste år.
- Det nemme valg er at vente på, at normaliteten vender tilbage - også inden for restaurationsbranchen. Vi vil gerne være first movers inden for branchen, og det kræver, vi tør at tage nogle chancer, selv når vi står med ryggen mod muren, skrev Lasse Wiwe.
LÆS OGSÅ: Ekspansive burgerbrødre har ansat en erfaren driftsdirektør
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter