Sjællandsk kæde vil være mere kendt i resten af landet
Med en “voldsom digital satsning” forsøger sjællandsk kæde nu at række ud til endnu flere private kunder.
Byggekæden Johannes Fog sætter gang i en “voldsom digital satsning”, som det bliver formuleret i en pressemeddelelse. Målet er at skabe den bedste digitale oplevelse i branchen.
Et af de vigtigste elementer i satsningen er åbningen af en ny webshop henvendt til private kunder, der gerne skulle være med til at øge kendskabet i de dele af landet, hvor kæden ikke har fysiske butikker.
Johannes Fog har et stort bolig- og designhus samt ni byggecentre på Sjælland.
- COVID-19 accelererede udviklingen online, og selvom den digitale omsætning efterfølgende er aftaget, ligger den stadig på et højt niveau, siger Mads Hvelplund, der er CFO i Johannes Fog.
- Det er derfor essentielt, at Johannes Fog nu har en webshop, der er blandt de bedste og kan være et stærkt fundament for vores fremtidige satsning på området, så Fog også online ”holder i længden”, siger han.
Slår platforme sammen
Tidligere har Johannes Fog opereret med tre særskilte digitale platforme til henholdsvis bygge- og trælastvarer, boligartikler og lamper.
De bliver nu samlet under ét for at give kunderne en mere sømløs oplevelse, samtidig med at virksomheden høster en række operationelle synergier.
- Vi har en klar forventning om, at den nye platform kommer til at medføre markant vækst for vores digitale omsætning. Helt konkret forventer vi, at den digitale andel af vores samlede B2C-omsætning kommer til at stige med mere end 50 procent i det første år efter lanceringen, siger Mads Hvelplund.
- En af de store fordele ved den nye, samlede platform er en lang række services, der gør det nemt og intuitivt for vores kunder at gå fra overvejelse til køb. Det kan for eksempel blive i form af mere digital rådgivning, flere produktvideoer og senere også introduktion af de ’shop the look’-funktioner, man typisk kender fra mode- og livsstilsbutikker, siger han.
Johannes Fog har valgt at hente hjælp fra konsulenthuset Impact i forbindelse med den digitale satsning.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter