Bauhaus varsler en gennemgribende satsning på nettet
Banen er kridtet op til en massiv online satsning i Bauhaus. - Det her er langt mere end blot en opgradering af vores webshop, siger talsmand.
Byggekæden Bauhaus har gennem flere år oplevet en eksplosiv stigning i forretningen på nettet, og da coronakrisen ramte, fik det bare serverne til at gløde endnu mere.
Derfor sætter Bauhaus nu massivt ind på at skærpe indsatsen online, og det kommer til at stikke langt dybere end blot en opgradering af netbutikken, siger den digitale forretningsudviklingschef i Bauhaus, Carsten Ostenfeldt Humlum, i en pressemeddelelse fra bureauet Novicell.
- Vi igangsætter en markant styrkelse af hele den måde, vi driver forretning på online, siger den digitale forretningsudviklingschef i Bauhaus, siger han og fortsætter:
- Vi skal være bedre til at understøtte kundernes behov gennem hele købsprocessen. Det gør vi blandt andet ved at styrke dialogen med kunderne på tværs af platformene, og derfor skal vi også være langt mere datadrevne og bedre til at udnytte de muligheder, der er i marketing automation, AI og intelligente produktanbefalinger.
En stor omstilling
Novicell er i den forbindelse blevet en del af de digitale hold i Bauhaus, som også består af bureauerne Raptor og Heyloyalty.
- Det her er måske en af de mest ambitiøse, digitale omstillingsprocesser, som Novicell har medvirket til de senere år, siger Jan Overgaard, kundedirektør hos Novicell.
- Bauhaus ønsker at skabe det bedst tænkelig fundament for at udvikle sin forretning online, og vi glæder os over at få lov at være en del af denne rejse sammen med to andre bureauer, der ligesom os er kompromisløse i deres tilgang til at udvikle digitale løsninger, siger han.
Siden 1988 har Bauhaus åbnet byggemarkeder i 18 danske byer. I hele Europa har kæden over 300 varehuse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter