Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Selskab bag fire butikskæder: Årsrapport er den bedste nogensinde

Foto: A/S El-Salg



Wednesday den 6 April 2022 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

På et år er yderligere to butikskæder blevet en del af Euronics Danmark, som nu kan melde om den bedste årsrapport til dato.

Euronics Danmark, som er det administrative selskab bag butikskæderne EL-Salg, Lyspunkt, Photocare og Lysmesteren, har netop fremlagt et solidt årsregnskab.

Resultatet af den primære drift lyder på 9,17 millioner kroner - en fremgang på 12,4 procent - mens nettoomsætningen stiger med godt seks procent. Årsrapportens resultater bliver kaldt de bedste nogensinde.

Det foregående år har især været præget af indlemmelsen af Photocare og Lysmesteren, forklarer selskabet i en pressemeddelelse onsdag formiddag.

Udvidelsen af indkøbsfællesskabet fra to til fire kæder har været med til at øge indkøbs- og salgsvolumen og dermed sikret butikkerne, der også er kædernes aktionærer, mere konkurrencedygtige priser.

- Konsolideringen af markedet betyder, at vi har kunnet drive forretningen med det laveste omkostningsniveau målt per butik nogensinde, siger Tomas Holm Hedehus, adm. direktør i Euronics Danmark.

- Og så har vi ovenikøbet endnu ikke set effekten af, at Lysmesteren, som den seneste kæde, er blevet en del af forretningen. Det betyder, at vi har styrket vores position i markedet – både hvad angår indkøb, salg og markedsføring, siger Tomas Holm Hedehus.

Massiv markedsføring

Desuden har Euronics Danmark satset massivt på markedsføring med komikeren Torben Chris i rollen som sælgeren Elton. Det har øget forbrugernes kendskab til Euronics Danmarks største kæde, EL-Salg.

Den seneste markedsmåling viser, at kædens kendskabsgrad er steget med 50 procent, mens andelen af forbrugere, som tilkendegiver, at de ønsker at handle i EL-Salg-kæden er steget med 19 procent.

- Vi har aldrig tidligere investeret så massivt i markedsføring, og derfor er det naturligvis en fornøjelse at kunne fortælle vores aktionærer, at investeringen ser ud til at have været det hele værd, siger Tomas Holm Hedehus.

Kæderne under Euronics Danmark er såkaldte ’frivillige kæder’, hvilket betyder, at de enkelte butikker i kæderne er ejet af en selvstændig forretningsdrivende, der ejer deres egen butik.

LÆS OGSÅ: Direktør sigter efter massiv forbrugertrend med nyt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD