Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sekunder kan koste kassen på nettet

Foto: detailfolk.dk



Monday den 18 June 2012 kl. 10:40 af: Freja Thorbech

Et sekund fra eller til lyder ikke umiddelbart som alverden, men det kan være et stort problem for en netbutik. Det kan nemlig få store konsekvenser for salget, hvis en hjemmeside er for langsom. Det skriver bladet Markedsføring.

Den amerikanske detailgigant Walmart har lavet en undersøgelse, der viser, at hvis man skærer 0,1 sekund af svartiden på sin hjemmeside, stiger indtjeningen med op til en procent. Ryger svartiden over to sekunder, falder omsætningen ligeledes markant.

Herhjemme går virksomhederne slet ikke nok op i hastigheden på deres hjemmesider. De forstår ikke, at der kan være store gevinster at hente. Det mener direktør Jesper Helbrandt fra analysevirksomheden Digicure. Han afviser, at det er pilleri at gå op i millisekunder.

- Hvis en virksomhed, hvis omsætning primært ligger i december, leverer svartider på op til 10-12 sekunder, når julegaverne skal købes, så forsvinder kunderne over til konkurrenterne. Og så nytter det ikke noget, at de i øvrigt synes, det går meget godt i april, siger han til bladet Markedsføring.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD