Sådan adskiller Lille Irma sig fra Irmas store butikker
Irma-kædens nye lillesøster 'Lille Irma' er fremtidens lokale madbutik, siger dagligvarekæden om det nye butikskoncept.
Lørdag den 22. august har Irma premiere på et nyt, lokalt butikskoncept.
På Østerbrogade i København kan kunderne opleve Irmas bud på fremtidens lokale madbutik, som indeholder en række nyskabende elementer.
Målet er, at det nye koncept, Lille Irma, i løbet af de kommende godt to år skal åbne 15-20 steder i København. Det vil ske dels gennem konverteringer af eksisterende Irma-butikker, dels ved åbning af helt nye.
LÆS OGSÅ: Irma investerer millioner i at forsvare position
- Vi går i mod tidens tendenser, hvor små butikker bliver til kiosker. Lille Irma bliver i stedet madbutikker med vægt på kvalitet og kundernes lokale behov, siger salgsdirektør Allan Kristoffersen.
- Ydermere har det været vigtigt for os at skabe et klart kundeløfte samt at tilføre vores mindre butikker nye lokale elementer, siger Irmas salgsdirektør i en pressemeddelelse.
Lille Irma adskiller sig fra Irmas store butikker på en række områder:
- Butikkens sortiment er udviklet til at være en lokal madbutik med stort udvalg af økologiske varer, friske varer samt stor frugt- og grønt-afdeling
- Lille Irma har prioriteret et bredt sortiment, således at kunderne skal kunne købe alt det de benytter i deres hverdag
- Varenyheder er samlet ét sted i butikken
- ét-styks-priser på alle varer, også på tilbud
- Stort udvalg af friskbagt brød og kager, som bliver leveret alle ugens syv dage inden åbningstid
- Gratis friskbrygget Irma-kaffe til alle medlemmer
Derfor et nyt butikskoncept
Baggrunden for butikskonceptet er en omfattende dialog med kunder, der er blevet inviteret til workshops i butikken for at høre, hvordan deres lokale drømmebutik skulle se ud.
Dialogen med kunderne fortsætter efter, at butikkerne er åbnet. Hver uge inviteres kunderne til torsdags-kaffe. Her er butikschefen vært med frisklavet kaffe og smagsprøver på Irmas nye varer. Formålet er at skabe en tæt kontakt til kunderne og sammen skabe den bedste lokale butik i området.
Moderniserer for mange millioner
- Irmas kædedirektør, Jesper Uggerhøj, hvordan er prisniveauet og prissammensætningen i Lille Irma i forhold til de traditionelle Irma-butikker og køb via Irma.dk?
- Priserne er de samme. Det nye ved Lille Irma er, at vi har ét-styks-priser på alle varer. Det betyder, at i stedet for en mængderabat ved køb af for eksempel tre varer, kan man få én vare med samme rabat. Vi har valgt denne løsning i erkendelse af, at folk i byer generelt har mindre plads derhjemme til at opbevare for eksempel tre kg kaffe, siger kædedirektøren til detailfolk.dk.
Udviklingen af Lille Irma er en del af en samlet opgradering af hele Irma.
- Vi er i fuld gang med at bygge alle vores store butikker om til vores nye Irma 3.0-koncept, som blandt andet er åbnet i Axelborg i København, i Rungsted, Nærum, Rødovre samt Vesterbrogade. Med Lille Irma giver vi vores meget populære mindre butikker et tilsvarende markant løft, siger Jesper Uggerhøj.
Samlet investerer Irma et trecifret millionbeløb i moderniseringer af kædens 82 butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter