Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan adskiller Lille Irma sig fra Irmas store butikker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 21 August 2015 kl. 09:09 af: Søren Duran Duus

Irma-kædens nye lillesøster 'Lille Irma' er fremtidens lokale madbutik, siger dagligvarekæden om det nye butikskoncept.

Lørdag den 22. august har Irma premiere på et nyt, lokalt butikskoncept.

På Østerbrogade i København kan kunderne opleve Irmas bud på fremtidens lokale madbutik, som indeholder en række nyskabende elementer.

Målet er, at det nye koncept, Lille Irma, i løbet af de kommende godt to år skal åbne 15-20 steder i København. Det vil ske dels gennem konverteringer af eksisterende Irma-butikker, dels ved åbning af helt nye.

LÆS OGSÅ: Irma investerer millioner i at forsvare position

- Vi går i mod tidens tendenser, hvor små butikker bliver til kiosker. Lille Irma bliver i stedet madbutikker med vægt på kvalitet og kundernes lokale behov, siger salgsdirektør Allan Kristoffersen.

- Ydermere har det været vigtigt for os at skabe et klart kundeløfte samt at tilføre vores mindre butikker nye lokale elementer, siger Irmas salgsdirektør i en pressemeddelelse.

Lille Irma adskiller sig fra Irmas store butikker på en række områder:

  • Butikkens sortiment er udviklet til at være en lokal madbutik med stort udvalg af økologiske varer, friske varer samt stor frugt- og grønt-afdeling
  • Lille Irma har prioriteret et bredt sortiment, således at kunderne skal kunne købe alt det de benytter i deres hverdag
  • Varenyheder er samlet ét sted i butikken
  • ét-styks-priser på alle varer, også på tilbud
  • Stort udvalg af friskbagt brød og kager, som bliver leveret alle ugens syv dage inden åbningstid
  • Gratis friskbrygget Irma-kaffe til alle medlemmer

Derfor et nyt butikskoncept

Baggrunden for butikskonceptet er en omfattende dialog med kunder, der er blevet inviteret til workshops i butikken for at høre, hvordan deres lokale drømmebutik skulle se ud.

Dialogen med kunderne fortsætter efter, at butikkerne er åbnet. Hver uge inviteres kunderne til torsdags-kaffe. Her er butikschefen vært med frisklavet kaffe og smagsprøver på Irmas nye varer. Formålet er at skabe en tæt kontakt til kunderne og sammen skabe den bedste lokale butik i området.

Moderniserer for mange millioner

- Irmas kædedirektør, Jesper Uggerhøj, hvordan er prisniveauet og prissammensætningen i Lille Irma i forhold til de traditionelle Irma-butikker og køb via Irma.dk?

- Priserne er de samme. Det nye ved Lille Irma er, at vi har ét-styks-priser på alle varer. Det betyder, at i stedet for en mængderabat ved køb af for eksempel tre varer, kan man få én vare med samme rabat. Vi har valgt denne løsning i erkendelse af, at folk i byer generelt har mindre plads derhjemme til at opbevare for eksempel tre kg kaffe, siger kædedirektøren til detailfolk.dk.

Udviklingen af Lille Irma er en del af en samlet opgradering af hele Irma.

- Vi er i fuld gang med at bygge alle vores store butikker om til vores nye Irma 3.0-koncept, som blandt andet er åbnet i Axelborg i København, i Rungsted, Nærum, Rødovre samt Vesterbrogade. Med Lille Irma giver vi vores meget populære mindre butikker et tilsvarende markant løft, siger Jesper Uggerhøj.

Samlet investerer Irma et trecifret millionbeløb i moderniseringer af kædens 82 butikker.

LÆS OGSÅ: Irma omstiller butikker til nyt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD