Satsning på det tyske marked giver pote
En målrettet indsats for at slå mere igennem på det tyske marked begynder at kaste resultatet af sig for dansk designfirma.
Møbelfirmaet Sackit oplever en stigende interesse fra tyske kunder.
Det gælder især salget af udendørsmøbler, som gennem første del af året er steget med 90 procent i forhold til samme periode i 2021.
- Vi har haft stort fokus på at øge brandkendskabet til Sackit i Tyskland, og nu mærker vi virkelig, at det tyske marked rykker med hastige skridt, siger Kristoffer Glerup i en pressemeddelelse. Han er adm. direktør og stifter af Sackit.
- Indtil videre omsætter outdoor-kollektionen for mere på det tyske marked i forhold til det danske marked. Samlet set sælger vi omkring 30 procent mere på outdoor i Tyskland, end vi gør i Danmark, siger han.
Faktisk er der ikke kun interesse fra Tyskland. Kunder fra flere forskellige europæiske lande har fået øje på Sackit, forklarer direktøren. Derfor har virksomheden udvidet åbningstiderne i kundeservice.
- Vi begynder også at få flere ordrer fra eksempelvis Spanien og Italien, så vi skal være klar, når vores kunder er på webshoppen – og med et stigende antal udenlandske kunder er det afgørende at styrke vores kundeservice, siger Kristoffer Glerup og fortsætter:
- Når man ikke kender brandet, så er det rart at opleve, at der er levende mennesker bag skærmen og ved telefonen klar til at hjælpe dig.
Sackit har blandt andet leveret møbler og elektronik til Humac, Illums Bolighus og Magasin. Hidtil har den del af forretningen stået for langt den største del af omsætningen. Men virksomhedens egen salgskanal begynder at æde sig ind.
LÆS OGSÅ: Endelig åbner dansk herretøjsbrand sin første butik i udlandet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Endelig åbner dansk herretøjsbrand sin første butik i udlandet
Magasin står klar med tunge investeringer og planer om udlandet
Designkæde starter vild ekspansion med rekordregnskab i ryggen
Prisbelønnet ejerleder taler om ekspansion i Danmark og udlandet
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter