Sandwiches og pølsehorn giver tankstationer et økonomisk comeback
Med salget af convenience-produkter som en afgørende vækstmotor bliver 242 butikker nu trukket tilbage på overskudsvejen.
Kæmpe forandringer har gennem to regnskabsår kostet Circle K Danmark en større økonomisk lussing på over 170 millioner kroner.
Men nu bliver der igen tjent penge.
I årsrapporten for 2017/18 kan selskabet bag 242 tankstationer glæde sig over et overskud på 95,5 millioner kroner. Samtidig lander omsætningen på 9,3 milliarder kroner - en fremgang på en lille milliard.
Det positive resultat skyldes primært et øget salg af convenience-produkter og et opgraderet vasketilbud, skriver Circle K i en pressemeddelelse.
- Regnskabsåret 2018 var det år, hvor vi virkelig så de økonomiske resultater af det kæmpe store arbejde, som hver eneste dag udføres af alle Circle K-medarbejdere, siger Timothy Tourek. Han er administrerende direktør i Circle K Danmark.
- Vi har i en lang årrække leveret convenience-produkter, brændstof og service af høj kvalitet til vores kunder, men det er indtil nu ikke blevet oversat til et afkast i regnskabet. Det ændrede sig i 2018, fortsætter han.
Ledelsen regner med, at den positive udvikling fortsætter.
I 2016 skiftede Statoil navn til Circle K. Samme år blev 131 Shell-tankstationer også en del af kæden.
LÆS OGSÅ: Meny træder ind i convenience-kampen med nyt koncept
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter