Sammenbragt fødevarekoncern taber igen millioner
Løgismose Meyers Holding ApS
(DKK '000)
Omsætning
2019: 1.153.819
2018: 1.086.956
Driftsresultat
2019: 32.235
2018: 39.003
Årets resultat
2019: (22.098)
2018: (13.285)
Kilde: Løgismose Meyers
Det første årsregnskab med en tidligere Irma-direktør som topchef byder på røde tal. Indtjening har ikke været koncernens stærke side, siger han.
Endnu en gang må fødevarekoncernen Løgismose Meyers, som kom til verden efter en større fusion i 2015, indkassere et betydeligt underskud.
Denne gang er der tale om et tab på lige over 22 millioner kroner. Det viser årsregnskabet fra 2019, som desuden er det første med topchef Jesper Uggerhøj ved roret.
Jesper Uggerhøj havde første arbejdsdag ved indgangen til 2019. Han har siden været med til at give omsætningen et skub i den rigtige retning og udvidet forretningen med større opkøb inden for kantineområdet.
Derfor retter Jesper Uggerhøj nu blikket mod indtjeningen, som ikke har været en af Løgismose Meyers’ stærke sider.
- Vores vækststrategi har båret frugt på toplinjen, hvor vi i 2019 realiserede en omsætningsvækst, siger han og fortsætter:
- Nu skal bundlinjen følge med, hvilket koncernen historisk ikke har været dygtig nok til – heller ikke i 2019, selvom vi fik vendt kurven i en positiv retning i slutningen af året, hvilket den fortsatte med ind i 2020, indtil corona for alvor ramte Danmark, vores forretninger og resten af verden.
Koncernen Løgismose Meyers driver de to danske fødevarevirksomheder Løgismose og Meyers, der tilsammen står for et væld af forskellige aktiviteter som restaurations- og kantinedrift, levering af fødevarer til supermarkeder, en bagerkæde og egne butikker.
En mere enkel drift
Med Jesper Uggerhøj som topchef er Løgismose Meyers i færd med at gøre forretningen mere enkel og samtidig skille de to dele af koncernen mere ad.
- Vi er bevidst gået fra at være én virksomhed med to brands til at være én koncern med to virksomheder. På den måde kan begge virksomheder være den bedste udgave af sig selv samtidigt med, at vi sikrer og udnytter synergier og investerer på tværs af alle forretningsområder, siger Jesper Uggerhøj.
En digital transformation er også undervejs, og senere på efteråret bliver en nyudviklet onlineløsning lanceret. Den skal skabe en tættere kontakt til kunderne.
- Vi har gang i en ekstrem spændende og nødvendig digitalisering, der skal forenkle internt og forbedre kundernes digitale møde med vores virksomheder og koncepter, siger Jesper Uggerhøj.
Usikker tid efter coronakrisen
Som de fleste andre virksomheder har Løgismose Meyers været hårdt ramt af coronakrisen, hvor især kantinedriften blev påvirket af de mange lukkede arbejdspladser.
Alligevel er Jesper Uggerhøj optimist.
- Vi ser et stort potentiale i yderligere at udvikle både Løgismose og Meyers. En stærk fællesnævner er bæredygtighed med særligt fokus på dyrevelfærd, den grønne udvikling, økologi og klimavenlige produkter, hvor vi i højere grad kan spore og synliggøre de enkelte retters CO2-udledning. Vi kommer også til at øge vores tilstedeværelse vest for Storebælt, hvor vi netop har åbnet Meyers Køkken udenfor Aarhus, siger han.
- Når det er sagt, så er vi som så mange andre virksomheder også påvirket af coronapandemien. Her har hjælpepakkerne spillet en stor og afgørende rolle samtidigt med, at vi som koncern har formået at omstille forretningen og tænke ud af boksen, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter