Salling Group sætter ind over for hamstring
Hvis der er noget, der for alvor kan vække forbrugerne, så er det merchandise fra årets julekalender.
I 2019 skabte en akut mangel på nissehuer fra julekalenderen Tinka og Kongespillet en bølge af opgivende forældre, der ikke kunne opfylde børnenes ønske om at få lige præcis sådan en hue som alle de andre har.
Alligevel har Salling Group undervurderet interessen for Tinka-nissehuerne, skriver koncernen i en pressemeddelelse.
Med over to uger til 1. december, hvor TV2 sender første afsnit af den nye Tinka-julekalender, har Føtex, Bilka og BR solgt 100.000 af de i alt 210.000 nissehuer.
Det har fået Salling Group til at skride ind for at undgå hamstring.
- Vi har købt historisk mange Tinka-nissehuer. Så vi er positivt overraskede over den overvældende efterspørgsel, men det går fortsat hurtigt. Derfor sætter vi også en begrænsning på max fire huer, så vi sikrer, at huerne ender på toppen af de små, siger indkøbsdirektør i Salling Group, Henrik Schmidt.
- Det var vores overbevisning, at 210.000 nissehuer til landets børn ville være rigeligt, men vi må tilstå at have undervurderet efterspørgslen, siger han.
Indgik aftale sidste år
En aftale fra 2021 sikrede Salling Group retten til at sælge merchaindise fra TV2’s julekalendre gennem en fireårig periode, hvor koncernen desuden vil være programsponsor.
I et interview med Mediet Markedsføring forklarede kommunikations- og marketingdirektøren for TV2, Jacob Weinreich, at Salling Group bliver anset som en stærk partner, der kan skabe opmærksomhed i andre kanaler.
- Det giver mulighed for at levendegøre universet på en helt anden måde. Ikke bare på skærmen, men ved rent faktisk at give danskerne universet ”i hænderne”, sagde han.
LÆS OGSÅ: Salling Group og TV2 indgår kommercielt partnerskab
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter