Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Salling Group sætter ind over for hamstring

Et barn med en af de eftertragtede nissehuer. Foto: PR.




Monday den 14 November 2022 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Hvis der er noget, der for alvor kan vække forbrugerne, så er det merchandise fra årets julekalender.

I 2019 skabte en akut mangel på nissehuer fra julekalenderen Tinka og Kongespillet en bølge af opgivende forældre, der ikke kunne opfylde børnenes ønske om at få lige præcis sådan en hue som alle de andre har.

Alligevel har Salling Group undervurderet interessen for Tinka-nissehuerne, skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Med over to uger til 1. december, hvor TV2 sender første afsnit af den nye Tinka-julekalender, har Føtex, Bilka og BR solgt 100.000 af de i alt 210.000 nissehuer.

Det har fået Salling Group til at skride ind for at undgå hamstring.

- Vi har købt historisk mange Tinka-nissehuer. Så vi er positivt overraskede over den overvældende efterspørgsel, men det går fortsat hurtigt. Derfor sætter vi også en begrænsning på max fire huer, så vi sikrer, at huerne ender på toppen af de små, siger indkøbsdirektør i Salling Group, Henrik Schmidt.

- Det var vores overbevisning, at 210.000 nissehuer til landets børn ville være rigeligt, men vi må tilstå at have undervurderet efterspørgslen, siger han.

Indgik aftale sidste år

En aftale fra 2021 sikrede Salling Group retten til at sælge merchaindise fra TV2’s julekalendre gennem en fireårig periode, hvor koncernen desuden vil være programsponsor.

I et interview med Mediet Markedsføring forklarede kommunikations- og marketingdirektøren for TV2, Jacob Weinreich, at Salling Group bliver anset som en stærk partner, der kan skabe opmærksomhed i andre kanaler.

- Det giver mulighed for at levendegøre universet på en helt anden måde. Ikke bare på skærmen, men ved rent faktisk at give danskerne universet ”i hænderne”, sagde han.

LÆS OGSÅ: Salling Group og TV2 indgår kommercielt partnerskab

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD