Presset modekoncern får ny ejer
De nye ejere ser et stærkt fundament og roser ledelsen hos dansk modekoncern, som tabte millioner sidste år.
Allerede i juni, da modekoncernen BTX Group kunne præsentere en rød bundlinje for 2018, var der tale om et nært forestående ejerskifte.
Og ganske rigtigt. Kapitalfonden Grow Capital Holding har købt BTX Group, der står bag flere tøjmærker og butikskæden Like Anna. Det skriver Dansk Mode & Textil på baggrund af en pressemeddelelse.
De nye ejere står klar med rosende ord.
- Når vi laver opkøb, søger vi selskaber med et stærkt fundament og en stærk ledelse, som har leveret resultater, selv under svære markedsforhold. BTX opfylder disse kriterier, siger bestyrrelsesformanden for Grow Capital Holding, Arvind Vij, han ifølge Dansk Mode & Textil.
I 2018-regnskabet for BTX Group AS lyder bundlinjen på minus otte millioner kroner, mens omsætningen for første gang i mange år landede på under 400 millioner.
Ifølge Børsen foretog den daværende ejer, amerikanske Sun Capital, så store afskrivninger, at bundlinjen endte med et minus på 120 millioner kroner i holdingselskabets årsregnskab for 2018.
BTX Group har rødder helt tilbage til 1934 og hed tidligere Brandtex. I 2016 gik koncernen inbtx groupd på detailmarkedet med sine egne butikker med kæden Like Anna.
LÆS OGSÅ: Modekoncern i forandring: Formand stopper og butikker lukker
Læs hele artiklen på DM&TFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter