Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Presset koncern står midt i en 'aggressiv' transformation





Thursday den 30 January 2020 kl. 11:45 af: Kristian Holgersen

Med en tidligere Irma-topchef i spidsen forsøger en kendt fødevarekoncern nu at digitalisere sig ud af de økonomiske trængsler.

Gennem de senere år har Løgismose Meyers haft det svært og tabt millioner af kroner.

Men nu kommer der lidt positive signaler fra den sammenbragte fødevarekoncern, der har haft den tidligere Irma-tophef Jesper Uggerhøj ved roret siden slutningen af 2018.

Under Jesper Uggerhøj har Løgismose Meyers skruet markant op for den digitale satsning, og de gode effekter er allerede begyndt at vise sig.

- Vi tror på, at man i en branche som vores har haltet lidt bagefter på det digitale område, siger Jesper Lykke Wackerhausen. Han er direktør for Business Development & Digital i Løgismose Meyers.

- Det retter vi nu op på med en aggressiv, digital transformation i virksomheden. Vi bygger en model, hvor gruppen Løgismose Meyers driver transformationen, mens forandringerne helt konkret tænkes ned, ud og ind i de to virksomheder Løgismose og Meyers hver for sig, fortsætter han.

Vækst i vin og catering

Onlinesalget på Løgismose.dk er vokset med 56 procent fra 2018 til 2019, mens trafikken på siden er steget med 25 procent. Særligt en varegruppe trækker op.

- Selv om mange af Løgismoses fødevareprodukter er i høj kurs, er det især vinen, som hitter, siger Jesper Lykke Wacherhausen.

- Med afsæt i Løgismoses fysiske butik på Ndr. Toldbod og vores stærke salg B2B oplever vi nu, at der også for alvor er kommet hul igennem til de fine wine-interesserede private forbrugere online.

I september 2019 lancerede Meyers desuden en catering-platform på nettet, som gennem højsæsonen ved jul og nytår kunne melde om 50.000 solgte kuverter. En fremgang på 30 procent sammenlignet med året før.

Flere digitale tiltag på vej

Efter de gode resultater fortsætter den digitale oprustning i Løgismose Meyers, lyder meldingen fra Jesper Lykke Wacherhausen,

- Over de næste 12 til 16 måneder vil vi lancere flere digitale services og oplevelser til både erhvervs- og privatkunder. Alle sammen med en klar ambition om at skabe bedre kundeoplevelser.

- Det kommer til at kræve vedholdenhed og hårdt arbejde at nå i mål med den digitale transformation i Løgismose Meyers – men vi er på vej, og vi lærer noget nyt hver dag, siger han.

LÆS OGSÅ: Løgismose Meyers snupper topchef fra dansk gigant



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD