Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Portaler trumfer tøjmærkernes egne netbutikker

Foto: Colourbox



Tuesday den 14 August 2018 kl. 10:59 - Kilde: Finans

De store portaler sidder på en stor andel af netsalget i mange modefirmaer. Men ikke alle satser på den salgskanal.

Salget af mode på nettet går frem. Men en stor del af væksten sker gennem store portaler som Zalando og Boozt.com.

Det skriver Finans på baggrund af en analyse fra Dansk Mode & Textil.

Modefirmaerne egne butikker står således i gennemsnit for 7-8 procent af omsætningen, mens 18-20 procent kommer fra salget hos de store portaler.

- Vores analyse viser, at der er stor forskel på selskabernes ageren og andel af nethandel, siger Michael Hillmose til Finans. Han er international chef i Dansk Mode & Textil.

- Hos nogle tøjproducenter står de store tredjeparts-portaler for hele 65 procent af omsætningen, mens andre slet ikke sælger via den kanal. Men alle i branchen har skarpt fokus på udviklingen, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Dansk modebrand åbner butikker i flere storbyer

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD