Portaler trumfer tøjmærkernes egne netbutikker
De store portaler sidder på en stor andel af netsalget i mange modefirmaer. Men ikke alle satser på den salgskanal.
Salget af mode på nettet går frem. Men en stor del af væksten sker gennem store portaler som Zalando og Boozt.com.
Det skriver Finans på baggrund af en analyse fra Dansk Mode & Textil.
Modefirmaerne egne butikker står således i gennemsnit for 7-8 procent af omsætningen, mens 18-20 procent kommer fra salget hos de store portaler.
- Vores analyse viser, at der er stor forskel på selskabernes ageren og andel af nethandel, siger Michael Hillmose til Finans. Han er international chef i Dansk Mode & Textil.
- Hos nogle tøjproducenter står de store tredjeparts-portaler for hele 65 procent af omsætningen, mens andre slet ikke sælger via den kanal. Men alle i branchen har skarpt fokus på udviklingen, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Dansk modebrand åbner butikker i flere storbyer
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter