Opskriften på vækst i Sportmaster ligger klar
Sportmasters britiske ejer har gode erfaringer med en såkaldt “Elevation Strategy”. Den skal nu i spil på det danske marked.
Britiske Fraser Group har tænkt sig at løfte Sportmaster ud af de økonomiske vanskeligheder, som den danske kæde har kæmpet med i en del år efterhånden.
For at skabe vækst indlemmes Sportmaster i en såkaldt Elevation Strategy, som ejeren har haft succes med på det britiske marked. Det betyder større butikker, større sortiment og mere vægt på kundeoplevelser.
Siden årsskiftet har Sportmaster desuden reduceret priserne med 20 procent på stort set alle varer, forklarer den adm. direktør, Andreas Holm.
- Vi har set strategien succesfuldt udfoldet i hele Storbritannien med investeringer i dels eksisterende butikker og dels åbning af nye oplevelsesdrevne flag ship-butikker, der skaber både trafik til butik og øger omsætningen. Vi ser frem til at lancere og udfolde fordelene ved strategien for Sportmaster, siger Andreas Holm.
- Vi kommer til at se nogle butikker, hvor investeringen per kvadratmeter lang overgår, hvad der hidtil er set i Sportmasterregi, og med min viden, nogensinde i dansk sportsretail. Det bliver interessant at skubbe den udvikling i gang, siger han.
Lige nu forhandler Sportmaster om lejemål, som er på mere end 1000 m2. Så store har kædens butikker ikke været tidligere.
Andreas Holm har valgt at forlade Sportmaster ved årsskiftet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter