Omstridt netbutik er gået konkurs efter klageregn
Forbrugerombudsmanden har modtaget mange klager fra utilfredse kunder i Bilablau og meldte virksomheden til politiet for to år siden.
Konkurs rammer dansk netbutik med blakket ry og en politianmeldelse på halsen. Ifølge myndighederne skal kunderne reagere nu.
Netbutikken Bilablau, som gennem de seneste år har været ramt af klageregn og en politianmeldelse, er nu gået konkurs.
Det fremgår af konkurser.dk og en pressemeddelelse fra Forbrugerombudsmanden.
Bilablau er en fordelsklub, men det har ikke fremgået tydeligt nok, at kunderne tegner et abonnement, når de handler på hjemmesiden. I enkelte tilfælde har der været tale om faste ydelser på op mod 2.697 kroner om måneden, viser tal fra Finans.
At blive fanget i en dyr abonnementsordning har fået mange kunder til at sige fra. Forbrugerombudsmanden, der allerede advarede offentligheden om Bilablau i 2017, har modtaget 300 klager og meldte endda virksomheden til politiet for to år siden. Sagen er endnu ikke ført til ende.
- Vi har fået flere hundrede klager fra forbrugere, som uretmæssigt er blevet trukket penge for et abonnement hos Bilablau, siger forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i en pressemeddelelse.
Myndighederne opfordrer kunder til at tjekke, om de er endt med at betale til et abonnement i Bilablau.
- Har du handlet på Bilablau, så tjek, om der er trukket penge på dit kort for et abonnement. Hvis det er tilfældet, skal du kontakte din bank hurtigst muligt og bede om, at få betalingerne for abonnementet tilbageført, siger Christina Toftegård Nielsen.
Trods konkursen har Bilablau ApS faktisk haft plus på bundlinjen i de seneste to regnskabsår. Senest lød overskuddet på rundt regnet 1,9 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Melder tøjkæder til politiet: Direktør er forbavset
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter