Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Omstridt netbutik er gået konkurs efter klageregn

Foto: detailfolk.dk



Omstridt netbutik er gået konkurs efter klageregn
Forbrugerombudsmanden har modtaget mange klager fra utilfredse kunder i Bilablau og meldte virksomheden til politiet for to år siden.
Friday den 11 September 2020 kl. 09:49 af: Kristian Holgersen

Konkurs rammer dansk netbutik med blakket ry og en politianmeldelse på halsen. Ifølge myndighederne skal kunderne reagere nu.

Netbutikken Bilablau, som gennem de seneste år har været ramt af klageregn og en politianmeldelse, er nu gået konkurs.

Det fremgår af konkurser.dk og en pressemeddelelse fra Forbrugerombudsmanden.

Bilablau er en fordelsklub, men det har ikke fremgået tydeligt nok, at kunderne tegner et abonnement, når de handler på hjemmesiden. I enkelte tilfælde har der været tale om faste ydelser på op mod 2.697 kroner om måneden, viser tal fra Finans.

At blive fanget i en dyr abonnementsordning har fået mange kunder til at sige fra. Forbrugerombudsmanden, der allerede advarede offentligheden om Bilablau i 2017, har modtaget 300 klager og meldte endda virksomheden til politiet for to år siden. Sagen er endnu ikke ført til ende.

- Vi har fået flere hundrede klager fra forbrugere, som uretmæssigt er blevet trukket penge for et abonnement hos Bilablau, siger forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i en pressemeddelelse.

Myndighederne opfordrer kunder til at tjekke, om de er endt med at betale til et abonnement i Bilablau.

- Har du handlet på Bilablau, så tjek, om der er trukket penge på dit kort for et abonnement. Hvis det er tilfældet, skal du kontakte din bank hurtigst muligt og bede om, at få betalingerne for abonnementet tilbageført, siger Christina Toftegård Nielsen.

Trods konkursen har Bilablau ApS faktisk haft plus på bundlinjen i de seneste to regnskabsår. Senest lød overskuddet på rundt regnet 1,9 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Melder tøjkæder til politiet: Direktør er forbavset



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD