Offensive Normal når forbi 2 milliarder
De svære tider for detailhandlen ser ikke ud til at bide på Normal, som tramper videre med syvmileskridt.
Butikskæden Normals danske selskab lander en toplinje på 1,9 milliarder kroner i regnskabsåret 2018/19 - en stigning på 50 procent.
Sammenlagt med aktiviteterne i udlandet, så når omsætningen for første gang forbi to millioner kroner. Det skriver Børsen.
Åbningen af 74 nye butikker styrker toplinjen, men like for like-salget peger også den rigtige vej, afslører Torben Mouritsen, stifter og administrerende direktør, uden dog at gå i detaljer.
Han er ser positivt på branchens tilstand.
- Vi tiltrækker stadig nye kunder, og hvis du går en tur i byerne en weekend, så vrimler det jo med mennesker. Jeg tror, at det mere handler om, at vi, der driver detailhandel, skal forny os hele tiden, og evner vi det, vil der også være mulighed for at lave en sund forretning, siger Torben Mouritsen til Børsen.
Bundlinjen lyder på 51 millioner kroner.
Normal åbnede sin første butik i april 2013. Den lå i Silkeborg, men siden har kæden sat næsten 100 knappenåle over hele landet, mens der også er aktiviteter flere steder i Europa - senest med en satsning i Frankrig.
LÆS OGSÅ: Normal henter ny chef hos dagligvarekæde
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter