Øl og hotdog-tilbud vækker debat
Er en julebryg og en fransk hotdog til 35 kroner et dårligt tilbud? En ny reklame fra 7-Eleven har skabt stor debat.
35 kroner for en hotdog og en julebryg.
Det lyder umiddelbart som et godt tilbud, som 7-Eleven har strikket sammen til sine kunder. Alligevel har reklamen nu fået sindende i kog hos blandt andet Rådet for Sikker Trafik, skriver Politiken.
Kritikken går målrettet på de 7-Eleven butikker, der ligger i forbindelse med Shell tankstationer, der med store annoncer reklamerer for det gode juletilbud. Hos Rådet for Sikker Trafik synes man nemlig ikke, at det er en god idé at opfordre billister til at købe alkohol.
Dokumentationschef hos Rådet for Sikker Trafik, Jesper Sølund, kalder over for Politiken reklamen for tåbelig. Han siger til avisen, at den kan lokke sarte sjæle. Bilistorganisationen FDMs blad Motor har lagt et billede af reklamen på sin Facebook-side, og her giver flere også udtryk for, at reklamen er malplaceret.
Vil producere klistermærke
Indkøbschef hos 7-Eleven, Morten Vedel, siger til Politiken, at man på ingen måde ønsker at opfordre til, at billister indtager alkohol. Derfor vil conveniencekæden nu producere et klistermærke med lige netop det budskab, der kan sættes på annoncerne.
Annoncerne hænger ikke på de butikker, der ligger i forbindelse med en motorvej, men kun på butikker, hvor mange kunder også kommer til fods eller på cykel, oplyser indkøbschefen til Politiken.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter