Nyt rekordår for Elgigantens ejer
Den danske gigants ejer kan melde om endnu et rekordår i det netop offentliggjorte årsregnskab.
Elkjøp Nordic, der blandt andet står bag danske Elgiganten, kan igen melde om et rekordår.
Selskabet øgede sin omsætning med otte procent til 26,9 milliarder norske kroner (ca. 24 milliarder danske kroner), mens driftsresultatet landede på 1,146 milliarder norske kroner (ca. 1 milliard danske kroner).
- Vi øgede vores kundetilstrømning i fjor og tilskriver dette et meget stærkt fokus på at tilbyde kunderne de rigtige produkter, god fagkompetence blandt sælgerne, kortere reparationstider og som altid lave priser. Flere butikker er blevet opgraderet i løbet af året, vi har skiftet logo og tilpasset netbutikken til mobile enheder, siger Jaan Ivar Semlitsch, koncernchef for Elkjøp Nordic, i en udtalelse.
Øget fokus på omnichannel
Elkjøp øgede sit nethandel med 20,9 procent, og onlinesalget står nu for 11,2 procent af omsætningen. Samtidig kan koncernen se en tendens til, at kunderne i langt højere grad benytter sig af flere kanaler og undersøger priser og produkter online, inden de køber dem i de fysiske butikker.
Brugen af Elkjøps click & collect-løsning 'Collect@store' steg sidste år med 36,5 procent.
- For kunden er det vigtigt at vi findes i alle kanaler. En central satsning for os i 2014/15 er at videreudvikle vores omnichannel-tilbud til kunden. Kunden vil møde os der hvor kunden er, siger Jaan Ivar Semlitsch.
I 2013/14 indførte Elkjøp også kundetilfredshedsmålingen ”Happy or Not” i sine varehuse. Noget vi her på detailfolk.dk tidligere har talt med den danske topchef Peder Stedal om.
LÆS OGSÅ: Elgiganten-smiley skal øge kundefokus
I løbet af året har syv millioner kunder trykket på knapperne, og 85 procent var tilfredse eller meget tilfredse med deres købsoplevelse.
Regnskabstallene for Elgiganten i Danmark bliver først offentliggjort senere.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter