Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nyt rekordår for Elgigantens ejer

Foto: Elkjøp Nordic



Monday den 30 June 2014 kl. 09:54 af: Freja Thorbech

Den danske gigants ejer kan melde om endnu et rekordår i det netop offentliggjorte årsregnskab.

Elkjøp Nordic, der blandt andet står bag danske Elgiganten, kan igen melde om et rekordår.

Selskabet øgede sin omsætning med otte procent til 26,9 milliarder norske kroner (ca. 24 milliarder danske kroner), mens driftsresultatet landede på 1,146 milliarder norske kroner (ca. 1 milliard danske kroner).

- Vi øgede vores kundetilstrømning i fjor og tilskriver dette et meget stærkt fokus på at tilbyde kunderne de rigtige produkter, god fagkompetence blandt sælgerne, kortere reparationstider og som altid lave priser. Flere butikker er blevet opgraderet i løbet af året, vi har skiftet logo og tilpasset netbutikken til mobile enheder, siger Jaan Ivar Semlitsch, koncernchef for Elkjøp Nordic, i en udtalelse.

Øget fokus på omnichannel

Elkjøp øgede sit nethandel med 20,9 procent, og onlinesalget står nu for 11,2 procent af omsætningen. Samtidig kan koncernen se en tendens til, at kunderne i langt højere grad benytter sig af flere kanaler og undersøger priser og produkter online, inden de køber dem i de fysiske butikker.

Brugen af Elkjøps click & collect-løsning 'Collect@store' steg sidste år med 36,5 procent.

- For kunden er det vigtigt at vi findes i alle kanaler. En central satsning for os i 2014/15 er at videreudvikle vores omnichannel-tilbud til kunden. Kunden vil møde os der hvor kunden er, siger Jaan Ivar Semlitsch.

I 2013/14 indførte Elkjøp også kundetilfredshedsmålingen ”Happy or Not” i sine varehuse. Noget vi her på detailfolk.dk tidligere har talt med den danske topchef Peder Stedal om.

LÆS OGSÅ: Elgiganten-smiley skal øge kundefokus

I løbet af året har syv millioner kunder trykket på knapperne, og 85 procent var tilfredse eller meget tilfredse med deres købsoplevelse.

Regnskabstallene for Elgiganten i Danmark bliver først offentliggjort senere.

LÆS OGSÅ: Elektronikkæmpe fremlægger rekordregnskab



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD