Nyt online magasin vil booste nordisk eksport
Dansk design kan se frem til en ny platform på den globale scene. Et nyt magasin-initiativ vil hjælpe nordiske brands ud over rampen.
Chefredaktør Soffia Theódóra vil puste liv i Nordens eksportpotentiale i sit nye magasin Nordic Style Magazine. Hun vil skabe en online platform - en slags showroom for de nordiske mærker.
- magasinet er et initiativ af individer, der synes, at mode og design fra de nordiske lande behøver mere eksponering. Det er ikke et samarbejde mellem nordiske mærker, men vi samarbejder med de nordiske mærker om indholdet i magasinet og giver dem eksponering, skriver Soffia Theódóra i en kommentar til detailfolk.dk.
Magasinet er på engelsk for at give det globale marked adgang til den kreative nordiske scene.
Fokus på det eksotiske Skandinavien
- Der er stor interesse for de nordiske lande, som bliver opfattet som eksotiske og spændende. Det samme gælder nordisk mode, og grundlæggerne mener, at de nordiske brands bør udnytte det og associere sig bedre med deres nordiske rødder. At blive anerkendt som nordisk eller skandinavisk giver brands en ekstra fordel i dag, skriver Soffia Theódóra.
Den første udgave er netop ude og indeholder interviews med Anna-Karin Karlsson fra accessories-branchen og Poul Madsen, adm. direktør i Normann Copenhagen.
20 skandinavere er gået sammen om magasinet, de fleste er bosat i New York.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter