Nyt kursus for konceptstyring i detailbranchen
Et helt nyt kursus uddanner detailbranchen i at gennemføre koncepter i butikskæder. Salg og kundeservice er i fokus.
Detailbranchen får nu et mere specialiseret kursus primært lavet til medarbejdere i kædebutikker, hvor koncepter for salgs- og servicearbejde er fastlagt centralt.
Helt konkret erstatter to nye kurser Konceptanvendelse i detailhandlen og Konceptanvendelse i handelsvirksomheder det tidligere fælles uddannelsesmål Konceptanvendelse i salg og kundeservice.
Kurserne splitter således målgruppen op, så detailvirksomhederne får deres eget kursus, og handelsvirksomheder mere generelt får et kursusforløb.
LÆS OGSÅ: Ny uddannelse til butiksansatte og ledere
- Kursusdeltageren får viden om opbygning af koncepter, og hvordan de understøttes decentralt, samt hvilken betydning det har at følge forskellige koncepter i butiksarbejdet i forhold til salg, profil og kundeservice, skriver uddannelsesnævnet på sin hjemmeside.
Kursus med speciale i kædekoncepter
Detailfolk.dk har spurgt Uddannelsesnævnet for handel og kontorområdet, om kurset er opstået ud fra efterspørgsel fra kæderne?
- Det nye kursus er nu alene målrettet detailhandelsvirksomheder og jo, det kan godt siges at det sker på baggrund af en efterspørgsel fra kæderne, da det for det meste er der, der arbejdes med koncepter som beskrevet i kurset, skriver uddannelseskonsulent Kristi Maire Rammo i en mail til detailfolk.dk.
Det er et efteruddannelsesudvalget HAKL, der sammen med Ministeriet for Børn og Undervisning er med til at definere AMU-kursets indhold.
Efteruddannelsesudvalget HAKL ser løbende på kurser i sit kursuskatalog for at sikre, at kurserne svarer til de behov for kompetenceudvikling som branchen og medarbejdere har.
LÆS OGSÅ: Kæder i succesfuldt samarbejde om efteruddannelse
Konceptanvendelse i detailhandlen er et 1-dagskursus.
LÆS OGSÅ: DM i Skills skaber faglig stolthed hos detailelever
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter