Detailekspert: Efteruddannelse er vigtigere end nogensinde
Afstemning
Det kræver meget af de detailansatte, når verden bliver mere og mere digitaliseret og discountorienteret. Derfor er det nødvendigt med efteruddannelse, mener en ekspert.
- Det er vigtigere end nogensinde at træne og uddanne medarbejdere. Sådan lyder meldingen fra detailhandelsekspert Bruno Christensen fra analysebureauet Detailhandels Promotion.
detailfolk.dk skrev onsdag, at detailbranchen efteruddanner medarbejdere på trods af krisen, og efteruddannelse er nødvendig i en branche, der er i rivende udvikling, forklarer Bruno Christensen.
- Der skal meget mere til at sælge og til at servicere kunderne, end der skulle for fem år siden, siger Bruno Christensen til detailfolk.dk. Han forklarer, at verden er blevet mere discountorienteret og digitaliseret, og det kræver meget af de detailansatte.
- Den digitale verden øger behovet for nærkontakt, og det er vigtigt med mennesker i branchen, der kan det, vurderer Bruno Christensen.
Nethandlen står på spring
Detailhandelseksperten mener, at konsekvenserne af manglende efteruddannelse kan blive et alvorligt problem for de fysiske butikker.
- Hvis de fysiske butikker bliver dårligere til at servicere kunderne, skubber man dem over til nethandlen. Har man ikke det personlige touch, så forsvinder kunderne, siger Bruno Christensen til detailfolk.dk.
Branchen forsøger
Og branchen ser umiddelbart ud til at leve op til kravene
I en rundringning som detailfolk.dk har lavet til en række virksomheder, svarer de fleste, at de bruger lige så mange penge på efteruddannelse, som de altid har gjort. Men Bruno Christensen tror ikke nødvendigvis, at virksomhederne har givet et sandfærdigt svar.
- Man vil gerne efteruddanne, men man har ikke gjort det, siger han og forklarer, at virksomhederne godt ved, at efteruddannelse er noget man bør satser på, men det er ikke ensbetydende med, at de gør det.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter