Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Nye krav belaster kundeservice hos butikker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 22 January 2021 kl. 06:00 af: Redaktionen

En mere sikker måde at betale på online blev indført i sidste uge. Det har ført til tabte handler og travlhed hos kundeservice.

Det kom bag på mange kunder, da nye sikkerhedskrav til betalinger på nettet trådte i kraft 11. januar, skriver Dansk Erhverv.

Efter overgangen til SCA-betalinger skal kunderne være klar til at identificere sig selv med digital NemId - de fysiske kort virker ikke - eller en personlig kode.

Flere netbutikker oplevede at gå glip af handler og omsætning, fordi kunderne forlod deres digitale indkøbskurve, da de blev præsenteret for de nye sikkerhedskrav.

- Jeg har hørt fra flere medlemmer, at deres kundeservice har været hårdt belastet, når skulle rådgive mange, ofte ældre, kunder om de nye sikkerhedskrav ved betalinger, siger Niels Ralund. Han er e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

- Ideelt set burde der have været en stor oplysningskampagne a la de gamle OBS-udsendelser i TV, så alle danskere var opmærksomme på de nye krav, fortsætter han.

SCA står for Strong customer authentication - eller stærk kundeautentifikation på dansk.

LÆS OGSÅ: Julen blev netbutikkernes fest: - Helt ekstraordinært



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD