Værdiskifte i Flügger: Vil ikke være slave af tendenser
Fremover vil Flügger forsøge at give mindre opmærksomhed til tidens modeluner. - Vi skal ud af hamsterhjulet, lyder det.
Det skal være slut med hele tiden at halse efter de seneste nye tendenser, skriver Flügger i en pressemeddelelse, hvor der bliver gjort rede for et helt nyt værdisæt i koncernen.
- Vi skal ud af hamsterhjulet og ikke bare producere for at producere, siger kommunikationskonsulent Lone Bjørslev Kisbye.
Dermed er der lagt op til et opgør med begreber som årets farve og andre modeluner. I stedet skal fokus være på “det klassiske håndværk” inden for pigmenter og tonesammensætning.
- Vi kunne groft sagt bare sælge hurtige turkise tendenser til vores kunder og tre måneder senere sælge dem fem liter hvid maling, de kan bruge til at male den turkise farve over med. Men vi ønsker ikke at arbejde med hurtige trends, vi gør os umage for at skabe holdbare farver, der har kvalitet og dybde, siger Lone Bjørslev Kisbye.
Bæredygtighed rykker ind
En del af baggrunden for Flüggers udmelding er tal fra Danmarks Statistik, der viser, at danskerne i snit bruger 16.000 kroner om året på deres hjem.
Det lyder måske af meget, men tallet er faktisk på vej ned, hvilket kan tyde på, at danskerne er blevet mere kritiske omkring deres indretning. Her spiller bæredygtighed også ind, mener trendekspert og journalist Susanne Holte, som Flügger henter rygdækning hos.
- Jeg er helt med på, at signaturfarver er en smart gimmick til at øge fokus på farvernes muligheder. Men dybest set går danskerne ikke ud og skifter deres møblement ud efter en modefarve. Hele snakken om bæredygtighed er flyttet ind i vores boligindretning, siger hun i pressemeddelelsen.
I første kvartal af 2017/18 opnåede Flügger et resultat på 63 mio. kroner efter skat - en stigning fra 58 mio. i samme periode i sidste regnskabsår. Omsætningen gik lidt tilbage til 539 mio. kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter