Ny discountkæde bruger grænsehandlen i markedsføringen
I jagten på kunder tester Salling Group at sænke priserne på flere typer varer, så de svarer til niveauet i grænsebutikkerne.
Siden december har Salling Group nye discountkæde, Basalt, gjort brug af “grænsehandelspriser” i markedsføringen.
Som en test blev prisen på en række drikkevarer justeret, så de matcher niveauet i de tyske grænsebutikker. Fordi det træk viste sig at være en succes blandt kunderne, har Basalt valgt at køre videre med konceptet.
Prisen på de mest populære varer Pepsi Max, Faxe Kondi 0 kcal og Royal Classic bliver holdt nede, og det samme gælder en række nye varer.
- Vi vil gerne være kundernes favorit, også når der ’bare’ skal købes stort ind til hverdagen. Og selvom vi altid har faste lave priser på bl.a. Salling Groups egne mærker, vil vi gerne kunne tilbyde kunderne mærkevarefavoritter til priser, der er værd at køre efter – men uden at det koster en tur til grænsen, siger
Henrik Nielsen, der er chef for Basalt.
Når kampagnen er ovre evaluerer kæden konceptet og justerer sine tilbud efter resultatet.
Kampagne med grænsepriser gælder disse varer i februar
Zendium 2-pak
Palmolive håndsæbe
Knorr Snackpots
Glyngøre MSC tun
Red Bull 4-pak
Dolmio
Neutral
Livol Multivitamin
Rodalon Spray
Gillette Sensor3 Comfort
Il Capolavoro vin 2,8 liter
Vel opvaskemiddel
Heinz ketchup
Graastren dressinger
Le Arche Rossogrande el. Pinot Grigio
Family Fresh
Head & Shoulders
Kilde: Salling Group
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter